dinsdag 24 maart 2015

La Passacaglia Quilt

Wat is het toch leuk te zien wat een nieuwe kijk op een quiltpatroon doet!
Het boek 'Millefiori Quilts' van Willyne Hammerstein is al een poosje (wat zeg ik, al een hele poos) verkrijgbaar. Nou moet ik zeggen dat ik het ook wel 'aardig' vond, maar qua kleurgebruik niet echt mijn smaak (sorry Willyne).

Flossie Teacakes: Cogwheels and loft rooms
foto: Flossie Teacakes
 
Maar gelukkig waren daar een paar dames (w.o. Tula Pink & Flossie Teacakes) en gingen aan de slag met Fuzzy Cutting en wat meer modieuze stoffen... en zowaar, het patroon 'La Passacaglia' kreeg een heel nieuwe wending!


Het patroon komt zoals gezegd uit het boek 'Millefiori Quilts' van Willyne Hammerstein (verwar het niet met het 2e boek, 'Millefiori Quilts 2')

Op het blog van Flossie Teacakes legt zij exact uit hoe je van Paternoplaat mallen maakt om Fuzzy Cutting toe te kunnen passen op de patronen. Nou zijn wij natuurlijk niet helemaal van gisteren, we zijn inmiddels goed onderwezen door Mevr. Di Ford ;o)
foto: Flossie Teacakes

Flossie Teacakes: Soooo clever! Reason why your templates for fussy cutting should not have a inside that is cut out.
foto: Flossie Teacakes

Hier nog wat inspiratie, je komt de mooiste variaties tegen:
My Passacaglia in February 2015.
Bron: Pinterest / Quiltpassion
Bron: Tula Pink
All english paper pieced/handsewn. Took me 18 weeks! Pattern from the book Millefiori Quilts by Willyne Hammerstein.
Bron: Ashley Enzo Bernard
Michal Peter-Anderson – Passacaglia with Mr. Penrose. One block wonder?? Not sure. Maybe different size hex or octagons.
Bron: http://blog.pennydog.com
Is het niet schitterend!
Goede reden om nu wel het boek 'Millefiori Quilts' aan te schaffen waar dit patroon in staat... En dat Fuzzy Cutting.... ooohwww, I LOVE IT!

UPDATE!


Vanaf vandaag in onze webshop: het knipvellen pakket voor het maken van de rozetten voor deze quilt d.m.v. de English Paper Piecing methode!
Meer informatie hierover, KLIK HIER

12 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Wat een prachtige resultaten kan je met deze quilt bereiken. Iets voor mijn WIM-lijstje! Die wordt ook steeds langer!

Auckje van der Leij zei

Oh, wat zijn dit prachtige quilts! Het blijft voor mijn oude hoofd echter elke keer moeilijk om van je vaste denkpatroon met lapjes af te stappen. Dat fussycutten geeft elke keer weer een andere voorstellling, net als een caleidoscoop waar ik vroeger ook heel lang in kon kijken. Dank voor de foto's Marscha!

Auckje van der Leij zei

Marcha, ik heb je naam niet goed geschreven! Sorry!

Frea zei

Het is inderdaad een erg leuke quilt om te maken.
Op de buitenrand quilten na, is mijn quilt af. Alles met de hand. Op het blog van connysquilts, vorig jaar oktober, is mijn quilt te bewonderen.
Door de cirkels ga je als een speer, je wilt steeds de volgende cirkel al maken en daarbij de kleuren uitkiezen.
Succes met het maken.
Groetjes Frea.

Craftluver Marianna zei

Ja heel leuk boek! En zo zijn er nog meer he! Ken je het boek al van Katja Marek The New Hexagon Book? Ook zo leuk en ze heeft een quiltalong op FB, waarbij ze met de hexagons uit haar boek ook een millefiore quilts maakt! Prachtige plaatjes kom je ook daar tegen! Tot in Rijswijk!

Sis Voorn zei

Heb het liggen..cursus bij Willyne gevolgd...was super ! ;)

Sylvia zei

Ziet er allemaal heel gaaf uit.
Zo kun je eigenlijk zien dat het gebruik; qua stijl van de stof een wereld van verschil maakt!
Ik vond het eerst ook niet leuk, maar nu wel, voorlopig...maar even alleen om te zien!
Groetjes Sylvia.

Tilly zei

Prachtig boek, met uitdagende quilts, heb er al een gemaakt, maar er komt vast nog een andere quilt aan, als ik tijd heb lol.
groetjes Tilly

Roberta Mendes zei

Hello, I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

Betty zei

heel erg mooi, inderdaad vooral in de modernere stoffen.
(Fuzzy is trouwens 'wazig' en fussy betekent dat je nét dat ene stukje/plaatje vd stof dáár wilt hebben.)

Betty zei

heel erg mooi, inderdaad vooral in de modernere stoffen.
(Fuzzy is trouwens 'wazig' en fussy betekent dat je nét dat ene stukje/plaatje vd stof dáár wilt hebben.)

the DIYaddict zei

Love the fabrics and the patterns!

It's sad that Willyne sold her quilt before the Houston show!

- Karen
http://thediyaddict.com/