maandag 5 september 2016

Van schuur naar winkel (2)

[vervolg]
Inmiddels is het 6 juli en de timmerlieden zijn bezig met de de betimmering aan de buiten- en binnenkant, want....





... deur en kozijnen zijn in aantocht!


Op maat gemaakt naar eigen wens...
Om toch een beetje onze 'oude' entree te behouden is er voor een soortgelijk gekozen!
Met genoeg grote raampartijen is er genoeg lichtinval en een leuke doorkijk de winkel in!




Metselwerk in uitvoering!




Ook binnen worden er al de nodige voorbereidingen gedaan voor het aftimmeren.




Ook de installateur is al flink bezig geweest met alle voorberedingen voor electra, gas en water.
Gosh, dan moet je zelf gaan bedenken waar je alles hebben wilt! Das nog eens een breinbrekertje hoor! Je moet overal goed over nadenken om nadien geen gevalletje 'had ik maar' te hebben...
Ik heb mijn best in ieder geval gedaan...




Aannemer: Stoutjesdijk Bouw
Opdrachtgever: Marcha



De laatste resten van de vorige bewoners...
Die gaat er zeker wel uit!




Het laatste beschot, einde komt in zicht voor de buitenkant...

YES! En de winkel is wind- en waterdicht!

Inmiddels is de 'makelaar' (dat fantasiegeval, op de punt van het dak) er ook afgehaald.
Hij kon niet worden herbruikt, maar dat geeft mij mooi de gelegenheid een nieuwe te ontwerpen, zodat het echt 'onze' schuur winkel gaat worden!



Uit het 'losse polsje' getekend, presenteer ik je de nieuwe makelaar!
Met een hartje en een diamantje.
Het hartje is uiteraard voor alle liefde in ons leven, onze kleine meid, voor elkaar, voor het leven, onze passies, voor het project waar we mee bezig zijn...
Kortom, het hartje zegt genoeg toch?

En het diamantje?
Diamonds are a girls best friend, isn't it!?
Iedere vrouw zou een diamantje moeten hebben...
Echte, en een klein oogappeltje... mijn lief Amytje.




En dan... De Tuin.
We dachten 'even' wat bomen te snoeien en het gras te maaien... dan zou het wel toonbaar zijn en een leuke achtertuin voor het komende jaar.

Helaas konden we daar toch niet helemaal mee door (lees, ík kan er niet mee leven).
De tuin bleek er 'erger' aan toe dan we dachten...
inmiddels is er toch al zoveel 'overhoop' gehaald... laten we dan ook maar de tuin direct onder handen nemen...

Oef... ik hoor mijn portemonnee nog rinkelen...
Dat was niet het plan... maar beter om straks maar in één keer klaar te zijn...


Nog even een laatste pluk van de aardbeitjes die we in de al-jaren-niet-meer-gebruikte-en-onder-het-onkruid-zittende moestuin vonden.

En de prachtig bloeiende stokrozen...


Laat 'de grote schoonmaak' maar beginnen...

Oef... denk ik terwijl ik deze foto maak... is dit nu écht wel wat ik wil?
Geen weg terug nu... de fruitbomen zijn al om, en het is ECHT beter zo, praat ik mijzelf moed in.



De berg met groen afval word steeds groter...
Daar gaat de kersenboom...


HOPPA! Zaag er in! Bas weet er wel raad mee!

En zo kijken we aan tegen een boomloze tuin....
Echt... het komt goed...


Van de boompjes genieten we straks in de winter weer op een andere manier...
Eerst nog even drogen en straks de kachel in!


Ook de vijver moet er aan geloven...


Project 'leeg de tuin' is begonnen...

En Amy? Die keutelt overal vrolijk langsheen ;o)
Vind alles wel interessant.


Binnenkort deel 3!

14 opmerkingen:

conny's quilts zei

Wat een mega klus en wat een leuk verslag heb je er van gemaakt!

Anita Vlijtige Handjes zei

Een heerlijk verslag. Ik ben zo benieuwd en hoop dat je in november ver klaar bent. Dan staat ons weekendje gepland.

Anita Vlijtige Handjes zei

Een heerlijk verslag. Ik ben zo benieuwd en hoop dat je in november ver klaar bent. Dan staat ons weekendje gepland.

Floor zei

Oeps! Wat een kaalslag is dat.... Lijkt me heel moeilijk om alles zo weg te laten halen, maar je hebt vast hele leuke plannen voor de tuin.
Een vijver weghalen vind ik altijd wel een dingetje, want waar zijn de meestal vele bewoners gebleven?
Maar de schuur ziet er prachtig uit, heel benieuwd hoe het er momenteel al uitziet, maar daar moeten we natuurlijk nog op wachten :-)

'Quilt@Home door Joos & Jet zei

Wat een enorme klus, maar ook heel leuk om steeds meer te zien hoe het wordt zoals je het je hoofd had. Succes met de komende fase. Jet

Auckje van der Leij zei

Marcha, wij hebben enorm veel plezier gehad van kleine potloodstreepjes op de gipsplaten op die plekken waar de houten rachel latten zitten. Dit als je iets wilt ophangen. Wordt heel mooi!

Lida zei

Wow wat een onderneming, maar wat zal het straks mooi worden! Sterkte, groetjes
Lida

Maud Halma - van Wees zei

Marcha, wat een klus. Enorm. Dan denk je dat je er bijna bent, komt de tuin er toch bij. Het ziet er wel heel mooi uit al hoor. Leuk jouw krummeltje tussen alles door. Heel veel succes met alles. Groetjes Maud

MarianneD zei

Wat pakken jullie het allemaal goed aan! Geweldig hoor,mijn komplimenten....;-) En wat zal het een paleisje worden...succes meissie!

Tilly zei

Wat een werk Marcha, maar het ziet er al veelbelovend uit.
Succes.Tilly

wilma oud zei

Oh meis, wat spannend allemaal en ik kan me voorstellen dat je af en toe buikpijn krijgt van de beslissingen die je moet nemen. En een hele tuin kaal maken is ook zowat. De hele buurt zal wel meer licht hebben nu. En de a.s. winkel wordt zo MOOI. Ik hoop echt nog een keertje bij je te komen. Nu is het nog erg ver van waar ik woon. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

stella van de weijgert zei

dank je wel voor het hele leuke vervolg en denk eraan voor de tuin, snoeien doet bloeien ! zal helemaal goed komen het wordt zeker prachtig, ik kijk er echt naar uit ,naar je nieuwe winkel en tuin ! veel succes verder, veel liefs ook voor je moeder. stella.

Phyllis zei

Wat geweldig allemaal en wat leuk dat je zulke uitgebreide verslagen maakt, kunnen wij het ook allemaal een beetje meemaken.
Nooit geweten trouwens dat dat een makelaar heet (ken hele andere makelaars dat wel), enig dat je nu de kans kreeg je eigen makelaar te ontwerpen, zo wordt het wel echt 'eigen' en maak je een beetje je eigen geschiedenis daar, heel bijzonder.

Sylvia zei

Een hele klus zo te zien en de tuin moest er aan geloven.
Maar het zal best mooi worden, de winkel ziet er aan de buitenkant al goed uit. Typisch Zeeuws hè die gepotdekselde zwarte planken. Ik vind dat zo chique staan, vooral met de rode pannen.
Het inrichten van de winkel zal wel leuk zijn, denk ik zo.
Mocht ik later nog in de buurt zijn, dan kom ik beslist langs. Succes.
Groetjes Sylvia.