zaterdag 10 september 2016

Van schuur naar winkel (3)

[vervolg]

Inmiddels is het half juli en zijn de timmerlieden begonnen de binnenkant te isoleren en dicht te maken...

Raggels, houten platen en gips... dat moet wel stevig zijn.




Ondertussen word het leidingwerk vanaf het huis naar de schuur ook gelegd...
Het moet nogal wat metertjes maken...

Vanaf de voorkant van het huis...




over de oprit, naar de schuur winkel.

Echt,... ik moet het echt af gaan leren.
winkel winkel winkel winkel winkel


21 juni
De nieuwe bestrating, keerwanden en wat al niet nodig is word afgeleverd...


Het stratenmakers-team kan flink aan de slag...
Genoeg 'rotzooi' nog om te ruimen.


Ook flink wat grondverzet.
Vanaf de voorkant van het huis, tot het uiterste puntje in de achtertuin is er flink wat hoogte verschil. Graag had ik een 'redelijk' egaal gazonnetje...


Tja, ook het plaatsje achter de opslag schuur heeft zijn tijd gehad...


En niet alleen laten we de werklui werken hoor, ook zelf steken we de handen uit de mouwen!
 Ritje stort!

Kijk, dat word al mooi... het pad langs de schuur.
WINKEL WINKEL WINKEL WINKEL WINKEL


Inmiddels lopen we tegen eind juli.
De toegang tot de winkel word gelegd.
Een net trappetje én een 'afritje' voor rolstoellen en kinderwagens.
(en een slimme Amy die het als snelle helling gebruikt met d'r loopfietsje!)
Aan alles is gedacht!




TRAKTOR!!!
Amy staat al voor het raam, das wel heel gaaf als die de oprit op komt rijden!


Voor het egaliseren moet er nog een bak grond bij!

En het 1e plaatsje kan gelegd worden.

Taaddaa!
Eerste zicht op de nieuwe tuin.


Ondertussen hebben de werkmannen ook niet stil gezeten en is er al weer flink wat gebeurd in de winkel. Wanden zijn uitgerepareerd, buizen voor de vloerverwarming is gelegd, en ondwerwijl is de vloer ook gestort.


We zijn inmiddels in de eerste 2 weken van augustus aanbeland.
Ook de ballustrades worden ingemeten en vakkundig gemaakt en gemonteerd.


Helemaal blij. Ik had het er al eerder over: mijn balkonnetje.

Als je mij 5 jaar geleden zou vragen hoe mijn ideale quiltwinkel er uit zou zien, had ik je zeker gezegd: een hoog plafond (ziehier) en een vide met balustrade (ziehier) waar de quilts zo mooi overheen kunnen hangen.

Maar ik had je ook gezegd dat dat er toch wel niet van zou komen, want een 'eigen' quiltwinkel, poeh... dat kon ik mij gewoon niet indenken!
 Ik was al blij dat ik net was gestart met de webwinkel...


We naderen zo langzaam aan half augustus.
Tijd voor bouwvak... het is even 'stil' in de winkel.
Mooie gelegenheid om de komende weekjes zelf aan de slag te gaan.
Er moet nog flink wat gebeuren.

Geprobeerd de isolatie panelen die er al zaten (dit was voor de verbouwing 'buiten') schoon te maken. Lukt enigszins, maar niet zoals we het graag willen... waarschijnlijk ook maar behandelen voor een lekker fris effect.


En onze fijne schilder (lees: mijn Dear Husband) kan ook flink aan de slag... er moeten nog flink wat meters gemaakt worden met sauzen en behangen.


Binnenkort deel 4!