zaterdag 10 september 2016

Van schuur naar winkel (3)

[vervolg]

Inmiddels is het half juli en zijn de timmerlieden begonnen de binnenkant te isoleren en dicht te maken...

Raggels, houten platen en gips... dat moet wel stevig zijn.




Ondertussen word het leidingwerk vanaf het huis naar de schuur ook gelegd...
Het moet nogal wat metertjes maken...

Vanaf de voorkant van het huis...




over de oprit, naar de schuur winkel.

Echt,... ik moet het echt af gaan leren.
winkel winkel winkel winkel winkel


21 juni
De nieuwe bestrating, keerwanden en wat al niet nodig is word afgeleverd...


Het stratenmakers-team kan flink aan de slag...
Genoeg 'rotzooi' nog om te ruimen.


Ook flink wat grondverzet.
Vanaf de voorkant van het huis, tot het uiterste puntje in de achtertuin is er flink wat hoogte verschil. Graag had ik een 'redelijk' egaal gazonnetje...


Tja, ook het plaatsje achter de opslag schuur heeft zijn tijd gehad...


En niet alleen laten we de werklui werken hoor, ook zelf steken we de handen uit de mouwen!
 Ritje stort!

Kijk, dat word al mooi... het pad langs de schuur.
WINKEL WINKEL WINKEL WINKEL WINKEL


Inmiddels lopen we tegen eind juli.
De toegang tot de winkel word gelegd.
Een net trappetje én een 'afritje' voor rolstoellen en kinderwagens.
(en een slimme Amy die het als snelle helling gebruikt met d'r loopfietsje!)
Aan alles is gedacht!




TRAKTOR!!!
Amy staat al voor het raam, das wel heel gaaf als die de oprit op komt rijden!


Voor het egaliseren moet er nog een bak grond bij!

En het 1e plaatsje kan gelegd worden.

Taaddaa!
Eerste zicht op de nieuwe tuin.


Ondertussen hebben de werkmannen ook niet stil gezeten en is er al weer flink wat gebeurd in de winkel. Wanden zijn uitgerepareerd, buizen voor de vloerverwarming is gelegd, en ondwerwijl is de vloer ook gestort.


We zijn inmiddels in de eerste 2 weken van augustus aanbeland.
Ook de ballustrades worden ingemeten en vakkundig gemaakt en gemonteerd.


Helemaal blij. Ik had het er al eerder over: mijn balkonnetje.

Als je mij 5 jaar geleden zou vragen hoe mijn ideale quiltwinkel er uit zou zien, had ik je zeker gezegd: een hoog plafond (ziehier) en een vide met balustrade (ziehier) waar de quilts zo mooi overheen kunnen hangen.

Maar ik had je ook gezegd dat dat er toch wel niet van zou komen, want een 'eigen' quiltwinkel, poeh... dat kon ik mij gewoon niet indenken!
 Ik was al blij dat ik net was gestart met de webwinkel...


We naderen zo langzaam aan half augustus.
Tijd voor bouwvak... het is even 'stil' in de winkel.
Mooie gelegenheid om de komende weekjes zelf aan de slag te gaan.
Er moet nog flink wat gebeuren.

Geprobeerd de isolatie panelen die er al zaten (dit was voor de verbouwing 'buiten') schoon te maken. Lukt enigszins, maar niet zoals we het graag willen... waarschijnlijk ook maar behandelen voor een lekker fris effect.


En onze fijne schilder (lees: mijn Dear Husband) kan ook flink aan de slag... er moeten nog flink wat meters gemaakt worden met sauzen en behangen.


Binnenkort deel 4!

20 opmerkingen:

Atelier Hartendief zei

Wat wordt het prachtig, daar krijg ik inspiratie van !
Groetjes Marijke

Floor zei

Wat lijkt het hard te gaan als je zo achter elkaar de foto's ziet.
Ook de tuin waarbij het lijkt of het nooit wat zal worden ziet er al lekker glad uit.
Dat balkon in de winkel.... ooohhh zie het al helemaal voor me met al die quilts er overheen.
Zat je nu maar in Utrecht of omstreken.... zucht....

Auckje van der Leij zei

Wat ziet dit er allemaal al gaaf uit! Die vide is natuurlijk helemaal het einde. Wat is er inmiddels een werk verzet! Aan 1 kant toch altijd jammer dat je het voorbereidende werk niet meer ziet!
Zeg toch schuur! Ik denk dat niemand je dat zal kwalijk nemen. Heel veel werkplaatsen worden toch ook aangeduid met schuur. Het heeft iets knusserigs.
Kijk uit naar de volgende foto serie! Sterkte met de laatste loodjes!

Sis Voorn zei

Dappere dodo's zijn jullie! Toppie

Sis Voorn zei

Dappere dodo's zijn jullie! Toppie

Tilly zei

Wat een werk,maar zo mooi,prachtig je balkon.
Ben benieuwd naar het eindresultaat,nog veel sterkte met al het werk.
Groetjes Tilly

Jacqueline Roos zei

Wat een werk en enthousiasme.

stella van de weijgert zei

wat hebben jullie allemaal hard gewerkt! het wordt echt heel prachtig. in de tuin kun je wel dubbele workshops gaan geven. succes verder. fijn dat je ons laat meegenieten!

conny's quilts zei

Wat wordt het mooi. Echt een mega klus. Maar wat een voldoening zal het zijn om zo je droom waar te maken

conny's quilts zei

Mmmm nog een suggestie voor de winkel naam...Macha's quiltschuur?

Supergoof zei

Geweldig leuk om te mogen volgen!
😊

Judith zei

Pom to dom....... Pom ti dom...... Deel 4!!!!! Kan niet wachten

Ineke zei

Geweldig om zo de verbouwing te volgen!

Marjolein den Boer zei

Gaaf hoor om zo jullie vorderingen te zien :-) Gaat vast fantastisch worden en ik kijk ernaar uit om wat mooie quilts over de balustrade te zien hangen!!

foekie's fashion zei

Wat een boel werk he, maar het wordt al mooier.

BezigeBijMirjam zei

Wouw, dat ziet er al goed uit! Schitterend net die balustrade. Als je open gast, naar weer een dagje afspreken met mijn vriendin in Burgh-Haamstede. Komen we even bij jou kijken.

Marguerite zei

Je staat er vaak niet bij stil wat een werk het is om van een schuur een winkel te maken. Leuk om de hele verbouwing mee te mogen maken.

Phyllis zei

Wat wordt het gaaaafff!! Die ruimte, die balustrade, een droomwinkel. Wat een groot project zeg, ik bewonder jullie hoor, petje af.
Kan niet wachten tot jullie open gaan, helemaal leuk!

Ageeth Dorsman zei

Eens even bijgelezen op je blog, en wat heb ik een respect voor jullie inzet en doorzettingsvermogen, want het is een mega-project! Maar wel een project, waar je heel trots op kunt zijn straks, en zelfs nu ziet het er al,super uit. Je benaming "schuur" doet mij denken aan "quilts in the barn", en dat is toch gaaf? Zo krijgt een gewone schuur foch een bepaalde betekenis. Nog veel succes met de laatste loodjes en groetjes van Ageeth.

bijsaramsades zei

het word prachtig, je verlangt zeker al om erin te kunnen ?