zondag 12 september 2010

Heerlijke vrijdag

Afgelopen vrijdag was ik heerlijk een dagje vrij. Ik had een paar afspraken staan tot 14u en daarna zou ik nog even bij mijn moeder langs gaan. Eerder deze week had ze al geopperd om langs de Quilterie in Heinkenszand te gaan om daar eens een kijkje te nemen.
Omdat mijn naaldenboekje toch klaar is, moest (...) ik stofjes hebben voor mijn nieuwe projectjes. Zo gezegd, zo gedaan, wij op weg naar Heinkenszand. Och wat heerlijk weer. Ik was er nog nooit geweest, het is een heel klein winkeltje, maar oh zo mooie inspiratie quilts en veeeeeeeel lapjes! Heerlijk om weer eens ons hart op te kunnen halen! En ja... ideeën zijn zo gemaakt. Ik had een boodschappenlijstje mee voor 2 werkjes en heb nog een pakket van mijn moeder gehad, die zij zelf ook heeft gekocht. Gaan we samen maken! 

Hier zie je de aanwinsten van een middagje shoppen:


Deze paarse lapjes zijn voor mijn projectje 'basiskussentje' De twee effen lapjes zijn hier niet voor bedoeld. Deze vond ik een mooie aanvulling. Ik zal ongetwijfeld wat restjes overhouden, en dat kan ik dan weer mooi gebruiken bij de effen stofjes. 


Dan heb ik nog een leuk pakketje van de Quiltnaald voor een pennenetui met 4 poesjes. Echter, de stofjes die daarbij zaten vond ik niet helemaal mijn ding. Dus daarvoor heb ik deze 2 stofjes uitgezocht: rood/bruin met goud en zwart gestippeld. Voor de poesjes heb ik een gemeleerde zwarte stof. 


Verder had ik natuurlijk ook nog wat basisbenodigdheden nodig! Daar ontkom je niet aan. 
Inmiddels ben ik al bezig met het pakket. Ook dat is volgens de paper-piercing methode, waarbij ik zelf de patroontjes op raster-quick moet tekenen. Dit heb ik gelukkig al gedaan (verstand op nul en gaan). Vandaag ga ik de stof ervoor snijden. Straks even lang mijn moeder hoppen en haar van d'r werk afhouden! Nee hoor, zij heeft ook dit pakket voor de krans en ga even kijken hoe ver zij al is. Misschien kan ik alvast bij haar wel wat in elkaar gaan stikken. Wel zo gezellig met zijn tweetjes werken!

Groetjes!