vrijdag 13 juli 2012

Wat gebruiken jullie het liefst....?

Lieve quiltdames en mijnheren! Ik vroeg mij zo eens af wat de quilters onder ons nu het meest gebruiken, daar ik merk dat de voorgesneden pakketten van Moda altijd erg geliefd zijn.

Gebruiken jullie liever Charm Packs (hierin zitten 42 lapjes van 12,5x12,5cm)? Of ga je liever aan de slag met Layer Cakes (hierin zitten ook 42 lapjes, maar dan van 25x25cm)? Of gaat de voorkeur uit naar Jelly Rolls (40 strips van 6,25x110cm
)?
Of hebben meerdere pakketten jullie voorkeur?

Nou, ik hoop van jullie te horen, ben erg benieuwd, vroeg het mij zo maar eens af.

Veel patch plezier!

10 opmerkingen:

Hennie zei

Nou ik zoek zelf de stofjes bij elkaar ik gebruik eigenlijk geen pakketjes.
Meestal kan ik al aardig wat stofjes uit mijn eigen voorraad (een hele kast vol hum! )halen en de rest koop ik er dan gewoon bij.

Fijn weekend Hennie.

chevremont zei

als ik zo'n voorgesneden pakket gebruikt hangt de soort af van het project dat ik wil gaan maken... veel hulp heb je daaraan natuurlijk niet;-)

Klaske zei

Ik gebruik zelf nooit pakketjes, ik zoek het liefst zelf fqters uit.
Fijn weekend

Jasmijn zei

hihi ik als quiltkat....gebruik grag charmpakketjes maar een jellyrol is natuurlijk ook niet te versmaden dus eigenlijk....als ik eerlijk ben.....VIND IK ALLES HEERLIJK
groetjes van ons allemaal

yvonne zei

Ik gebruik ook nooit pakketjes of jelly roll;s

Margreet zei

Heel af en toe gebruik ik er eentje van. Meestal zoek ik zelf de lapjes bij elkaar voor een quilt. Maar ik vind de series wel heel erg leuk ! Het past dan zo mooi bij elkaar.

Quiltblog Janine zei

Ik heb een charmpack liggen maar het is tekort voor een quilt dus lastig te gebruiken vind ik. Hij blijft dus nog even liggen tot ik een bijpassende vind of nog een die hetzelfde is.

moonsquilthonk zei

Een Jelly Roll!
Heeeerlijk!!

Groet
Monica

Nanske zei

Ik vind pakketjes en Jelly Rolls of Layer cakes super de max.
In zo'n pakketje heb je al de stoffen die van die reeks uitgekomen zijn en dat vind je niet zomaar in de winkel.
Ook is het te duur om van alles een lap te kopen dus...heel erg pro dus!!!
Zo heb ik dus al enkele layer cakes liggen oa de Antique Fair van Moda...
En vele stofjes vind je nergens te koop...maar zitten wel in het pakket!!!Super toch?Groetjes...
Charm packs zijn ideaal voor bv...tafelkleedjes...
met 2 charmpakketjes maak je een mooi kleedje van 9 x 9 blokjes voor geen geld!!!

Craftluver Marianna zei

Ik gebruik graag charm packs. Heel betaalbaar en je hebt toch alle stofjes uit de serie en tegenwoordig heb je met 2 charm packs al een hele leuke quilt en er komen ook steeds meer patronen die hiervan gebruik maken. Jellyrolls wind ik ook fijn en heb ik ook liggen evenals layer cakes hoewel ik die minder snel koop. Eigenlijk wel gek want dan heb je juist genoeg stof voor een tamelijk grotere quilt! MISSCHIEN EENS MEER OP LETTEN BIJ AANSCHAF!
Hoop dat je hier wat aan hebt! Groetjes, Marianna aka Craftluver