zondag 17 maart 2013

Een affo...

Ja hoor, ik ben wederom aan het breien geslagen. Met kerst was ik aan een ander sjaaltje begonnen, op naalden 3,5....1 recht, 1 averecht...Maar het schoot niet echt op en is inmiddels alweer in mijn 'to do' bak beland...

Tot ik de man van een vriendin zag met een superleuke col-sjaal! Dát wil ik maken!
Gelukkig was dit op de ochtend van het vertrek naar Zwolle, waar ik echt een wol-walhalla ben tegengekomen (lees: ik ben een leek op breigebied, dus zijn er nog zoveel mooie wolletjes te ontdekken!)

Gelukkig hadden we tijdens de beursdagen een brei-goeroe in ons midden, Anneke, welke dan ook de originele sjaal had gebreid voor haar man. Wij op zoek naar het geschikte wol en lekkere dikke pennen nr8. Zo gezegd, zo gedaan, in Zwolle had ik al wat steken op staan.

Inmiddels is mijn col-sjaal af, 3 bolletjes verder en veel plezier. In een zucht en een sch.... (sorry, zal 't verder niet afmaken) was de sjaal af.

 Ja, die moet ik natuurlijk even trots showen hoe die staat als ik 'm draag!


Op naar de volgende breiklus vraag je je af? Nou, eerst weer even patchworken, wellicht dat er binnenkort wel weer wat naaldjes worden opgezet, mijn nieuwe wolletje licht al klaar.... ;o)