zondag 8 september 2013

Aan alles komt een einde...

Soms is het erg vervelend als je ergens een streep onder moet zetten.
De afgelopen 3 jaar heb ik elk kwartaal met veel liefde een Lapjes Ruil georganiseerd, wat ook vele deelnemers kende. Door de toenemende bezigheden in mijn winkel en webwinkel werd het echter steeds moeilijker hier 'even' een gaatje voor te vinden.

De knoop moest daarom worden doorgehakt, en de beslissing is genomen.
Afgelopen Lapjes Ruil was de laatste die ik heb georganiseerd. Ai, vervelend besluit, maar voor mij privé een wijs besluit.

Maar alles komt vaak weer op zijn pootjes terecht, zo blijkt het hier ook wel weer.
Zo af en toe kwam er een enthousiast mailtje van één van de deelneemsters dat, mocht ik ooit stoppen, dan zou zij het stokje graag over willen nemen...

Die mailtjes was ik niet vergeten en heb Ria direct gemaild of zij het zag zitten.
Welnu, de lapjesruil zoals ik deze organiseerde is daarom verleden tijd. Een nieuwe club zal via Ria van start gaan. Voor wie geïnteresseerd is om zo eens in de paar maanden lapjes te gaan ruilen, kan daarom vanaf heden contact opnemen met Ria Visser. Klik op haar naam voor de link.

Ria, ik wens je veel plezier met het organiseren van de nieuwe lapjes-club!

Maar.... dat houdt niet in dat ik mijn laatste ronde ook nog even heb mee-geruild! Vorige maand plofte er een envelopje op mijn mat met erg leuke inhoud:


 Zowiezo een kaart die echt perfect voor mij is gematched! (ik HOU van Marjolein Bastin kaarten!) en een gezellig bundeltje stofjes...


Hmmm... ik weet al wat ik met die stofjes ga doen! Ik ga er zowiezo een paar voor mijn Yo-Yo's van de Prairie Women gebruiken! Zo deden de vrouwen het vroeger ook... als zij aan 'nieuwe' stofjes wilde komen (die toentertijd best schaars waren... je had niet zomaar om de 100km een patchwork winkel op de nog niet bewoonde vlaktes van Amerika!) dan ruilde zij vaak stoffen onder elkaar.

En 100-150 jaar later doen we het dus nog zo, en hoop dat we het zo nog lang blijven doen met de ruil van Ria!