woensdag 13 augustus 2014

Blok 2 door Paula Barnes

Afgelopen vrijdag is het 2e blok van de Sew Along online gekomen! Dit keer was het blok ontworpen door Paula Barnes van Red Crinoline Quilts.

Om het patroon te vinden, KLIK JE HIER voor de link.

Zelf ben ik ook nog van de papieren versie, ik heb geen iPadje waar ik het makkelijk vanaf kan lezen. Alles gaat iedere week netjes in een mapje en aan het einde van de rit hebben we een leuk patronenboekje!

Het blokje was wat makkelijker te maken dan de vorige vond ik zelf. Na het naaien van de onderdeeltjes snij ik ze netjes bij, exact op maat. Hoe netter je werkt, des te netter wordt je eindblok. Dit geldt voor al het patchwork! 
 

Het middenstukje al klaar, hij wordt leuk!
 

Tada! Het 2e blokje van Paula Barnes! 
 

En hier blokje 1 en 2. Ik vind dit soort 'Sew Along' projecten zo leuk (eigenlijk net zoals een BOM -blok van de maand-  project). De druk is niet zo heel erg hoog, telkens doe je een klein onderdeel, maar uiteindelijk heb je straks toch een hele quilt!

Voor wie de uitleg gemist heeft over dit project, KLIK HIER om alle details na te lezen!
(incl. stofinstructies & blogverwijzignen)

A.s. vrijdag is Sarah Maxwell aan de beurt van Homestead Hearth Quilts. Kijk er nu al naar uit!

Tot volgende week!
Happy Quilting!