vrijdag 1 augustus 2014

Blok nr 1: 'Union Forever'

Ik was aangenaam verrast toen ik een poosje geleden de aankondiging van Marcus Fabrics las dat er op 1 augustus een Sew-Along zou starten. Wat een leuk zomerproject! In het voorjaar van 2013 heb ik meegedaan aan een Sew-Along van Temecula, en toen is er ook zo'n leuke quilt gemaakt!

Nu weer een nieuwe 'MYSTERY' uitdaging, welke 10 weken in beslag gaat nemen. Elke vrijdag, startende vanaf vandaag, zal er door één van de Marcus Fabrics stof designers een blok worden gepresenteerd. Totaal maak je 9 blokken van 8" x 8" (ongeveer 20cm in het vierkant). In de 10e week (1e week van oktober) komt de hele quilt online en daarmee ook de details voor de afwerking van de top. De top zal +/- 153cm in het vierkant worden, een leuke uitdaging. In mijn vorige blogberichtje lees je de verdere gegevens en stofbenodigdheden.

Vandaag dus het eerste blok, ontworpen door Pam Buda, genaamd 'Union Forever', verwijzende naar de Noordelijke Soldaten uit de Civil War (1861 - 1865) oorlog in Amerika.

Het leuke is dan ook om voor deze quilt een selectie 'reproductie stoffen' te gebruiken uit de Civil War tijdperk. Ik heb gekozen voor stofjes van Marcus Fabrics van de ontwerpsers Judie Rothermel en Pam Buda. Ik heb qua kleurstelling gekeken naar wat er vooraf opgegeven was en heb daar een leuke selectie uit gemaakt. 


Vandaag een drukke agenda gehad, voor het eerst alleen met Amy op stap geweest. De dames van de quiltbee 'Bie Elkander' kwamen deze ochtend samen en wat er is nu leuker om daar lieve kleine Amy voor het eerst even voor te stellen!

Daarna voor controle naar de kinderarts geweest i.v.m. de stuitligging tijdens de zwangerschap. Gelukkig was alles OK. Zo was de dag alweer snel om met hier en daar een flesje tussendoor.

Gelukkig was er vanavond even de tijd om met het blokje aan de slag te gaan! Hopen dat we dit vol kunnen houden nu met het nieuwe ritme van de baby. Ik vond het wel weer heerlijk om even lekker achter het naaimachine te zitten. 


D.m.v. 'treintje' naaien kan je snel op het naaimachine werken, zo hoef je niet overbodig aan en af te hechten!



Voila! Alle onderdeeltjes klaar!



Nog even in elkaar naaien, ik vind de kleurtjes wel heel erg gezellig!


En hier het eerste blok! Ben nu al benieuwd wat we volgende week gaan maken!
Op vrijdag 8 augustus kun je het volgende blok vinden op het blog van Red Crinoline Quilts.


Veel succes!

Veel Patch-Plezier!
Marcha