vrijdag 22 augustus 2014

Sew Along, blok 3

Nee, ik loop niet achter, dit blog-postje is alleen wat vertraagd...
Afgelopen dinsdag ben ik lekker aan de slag gegaan met het 3e blok van de Sew Along van Marcus Fabrics... stofjes gepakt en de beschrijving van Sarah Maxwell voor Homestead Hearth uitgeprint...
 

Dit was een wat makkelijker blokje. Inmiddels weten we hoe we snel deze Half Square Triangles moeten maken. Sarah heeft het beschreven dat je ze direct diagonaal door moet snijden, echter, ik laat het een vierkantje, naai het dan eerst links en rechts van de diagonaal getekende lijn en daarna snij ik de lapjes pas door. Vind het net wat secuurder en makkelijker werken...


En zo krijg je dan al heel snel 16 vierkantjes bestaande uit 2 stofjes...
 

Gelukkig lag de kleine meid net even lekker te slapen dat ik hiermee aan de slag ging...
Kunnen we lekker even doorgaan met het blokje!



Ik gebruik zelf de dunste Clover spelden, deze zijn ideaal als je met de naaimachine naait en naadjes precies op elkaar wilt hebben.


Tada! En daar zit mijn blokje dan in elkaar. Hij was deze week erg makkelijk te maken en vind het resultaat weer geslaagd. 
 

Al zeg ik het zelf, ook het middenstuk waar 8 lapjes bij elkaar komen is op de naaimachine goed gelukt (met dank aan die spelden dus ;o)

En hier het overzicht van de blokken tot nu toe:


Vandaag komt het 4e blok van deze Sew-Along online bij het blog van Marcus.
Amerika loopt qua tijd een beetje achter, dus dames, wees niet ongerust als het wat later op de dag pas online gezet wordt!