Posts tonen met het label Prairie Paisley. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Prairie Paisley. Alle posts tonen

zondag 26 augustus 2012

Prairie Paisley Quilt is een affo!

Met trots presenteer ik jullie mijn affo 'Prairie Paisley Quilt'.


Wat ben ik blij met het resultaat van deze quilt! Helemaal gemaakt op de naaimachine. Niet echt mijn favoriete techniek, maar er is wel snel resultaat. Ik heb zo zorgvuldig mogelijk gespeld en genaaid, hierdoor heb ik prachtige punten en blokken gekregen. Ik hou nou eenmaal van millimeter werk!

De quilt meet 130 x 130cm, is voorzien van 50% wol en 50% katoenen tussenvulling (dat ruikt zo lekker) en is met de machine doorgequilt.


Het machinaal doorquilten heb ik laten doen bij Elly Prins in Zoetermeer. Ik heb gekozen voor een prachtig modern bloemenpatroon. Op de foto hierboven zie je een detail!

Voor degenen die naar de Open Dag op 6 oktober van de Quilt Ster komen: zij zal tijdens deze dag aanwezig zijn en meer vertellen over de verschillende tussenvullingen. Daarnaast kun je direct terecht met al je vragen over het machinaal doorquilten!

Om de foto te maken zijn man-lief en ik vorige week met de fiets er op uit getrokken. Wij wonen net achter de dijk in Zierikzee en het is dan ook een klein eindje fietsen om hier te komen.


Als je bovenop de dijk staat, zie je aan de ene kant de akkers en in de 'verte' de bebouwingen van Zierikzee....

... kijk je aan de andere kan van de dijk, dan kijk je over de Oosterschelde. Zodra je bovenaan de dijk komt is het een wereld van verschil met 'beneden'. De wind waait uiteraard harder, maar je ontkomt niet aan de geur van de zoute zee die zo aanwezig is!


Mooi plaatje nieutwaar....


Volgende week heb ik leuk nieuws op mijn blog te melden. Ik hou jullie nog even in spanning.
Tipje van de sluier? Winkeltje... verhuizing... opening....


woensdag 15 augustus 2012

Kiekepoes

Mijn Prairie Paisley quilt is terug van Elly Prins... een poosje al. Het resultaat is prachtig geworden: zij heeft de quilt met een all-over bloemen patroon doorgequilt.

Deze quilt stond op mijn lijstje om 'af' te hebben voor de open dag van 6 oktober a.s. Kan ie lekker in de zaal pronken!


Hup naaimachientje mee naar de eethoek en biesje er aan naaien! Toch een hele klus, maar in een handomdraai ook zo weer aangezet.

Ik kreeg hulp, vandaar....
1x raden wie?


Aybo natuurlijk. Leg ik mijn quilt neer om de volgende zijde van de bies aan te spelden, weet meneer niet hoe snel hij op de quilt moet gaan liggen! Hmm.... het mag niet, maar jullie kennen mij inmiddels: toch maar het fototoestel pakken en deze snoes (ook al is ie zo stout, hij blijft snoezig) op de foto zetten....

Het ruikt natuurlijk ook heerlijk: de tussenvulling is 50% wol, 50% katoen en een beetje de geur van het vrouwtje! Je kan 't 'm ook niet kwalijk nemen ;o)


Voor ik de quilt in zijn geheel laat zien ga ik nu eerst even de bies er verder aannaaien en afwerken aan de achterkant hoor! Tot snel!

dinsdag 12 juni 2012

Affo Prairie Paisley Quilt

Een affo! Nou ja, bijna dan. Er is hard op het naaimachientje doorgewerkt om alle randen er aan te zetten. Randje hier, randje daar...


Nog een laatste randje, en klaar!
(gosh, lijkt wel een echt quiltrijmpje....)


DH was zo lief om de top even omhoog te houden voor de foto. De eindmaat is nu 1,35 x 1,35m. Hij is volledig op de machine gemaakt en vond het daarom ook wel passend om deze machinaal door te laten quilten (lees: lekker makkelijk, is ie eerder klaar ;o)


Inmiddels is de top ook al weggebracht en nu maar wachten hoe het resultaat er over een paar weekjes uit komt te zien.

Willen jullie nog een olifant.... eh poes in een porceleinkast zien! Haha, het is toch ook zo'n lekker drolletje die kater van mij! Ik was iets in de kast aan het doen, draai me om en hoor paar seconden later gestommel uit de kast! Was ie er zomaar ingefloept! Haha, tja, eigen schuld....



maandag 4 juni 2012

Hier laat ik jullie wat blokken van de Prairie Paisley quilt zien:









Nadat deze blokken waren gemaakt (9 in totaal, heb alleen nr 9 niet op de foto) heb ik ze bijgetekend tot 20cm. Helaas waren ze iets ingelopen tot 19,5cm. Elk blok heeft hierna een randje van 2,5cm gekregen van Moda Marble stofje in crème.





De blokken zijn dus geëindigd op 25x25cm zonder naadtoeslag.
Binnenkort laat ik jullie weer een stapje verder van deze quilt zien!

zondag 27 mei 2012

Ik heb jullie iets niet verteld...




Vorig weekend was voor mij een heerlijk lang weekend. Zowel de zondag als de maandag had ik vrij en had verder geen verplichtingen of klusjes in huis. Heerlijk! Vol aan de bak met patchworken dus.

Er staan genoeg projecten bij mij op de plank waar ik ooit aan gestart ben en die schreeuwen om lekker afgemaakt te worden. Met het goede been uit bed begon ik zondag's na het ontbijtje aan mijn naaimachine project.

Ja. Ik heb jullie iets niet verteld. Hihi, nadat ik de rollen stof van Prairie Paisley II thuis had ontvangen wist ik dat ik daar iets mee MOEST doen! Wat een prachtige kleuren! Omdat ik al aan wat hand-naai projecten bezig was heb ik besloten dat het een naaimachine project moest worden. En al snel daarna had ik een simpel maar mooi ontwerp gemaakt, passend bij de stoffen.



De blokken zijn tussendoor telkens gemaakt, ook was ik al gestart aan de sashings, maar daar bleef het ook bij. Zondag had ik dus heel de dag ingepland om de quilt af te maken. Benieuwd? Binnenkort meer over deze quilt. Maar ik kan jullie vertellen dat de top zondag einde van de dag af is gemaakt!

En vorige week maandag? Dat volgt morgen, maar ook daar is er een Affo geproduceerd!