Posts tonen met het label patchwork. Alle posts tonen
Posts tonen met het label patchwork. Alle posts tonen

zondag 16 februari 2014

Heel veel roze....

Een poosje geleden alweer kregen we deze hele mooie serie 'Paint Box' binnen. Met prachtige bloemmotieven, ontworpen door Laundry Basket (Edyta Sitar) voor Moda.
Gelukkig zat er ook veel roze in de bloemen, mooie reden om met deze stofjes aan de slag te gaan. Ik hou van roze, vandaar.
 

Bijpassende stoffen gezocht en aan de gang dan maar. Ik zag het helemaal zitten en een leuk idee voor een nieuwe quilt was geboren. Met de naaimachine in de aanslag kwamen de eerste blokjes al snel af.



'Treintje' naaien, altijd leuk en handig, en je hebt er zo je 4-Patch blokken mee in elkaar!


Ja, ook de achterkantjes moeten er netjes uitzien, naadtoeslagen allemaal met de 'neuzen' dezelfde kant op!
 

Nog even bijsnijden en het stapeltje is klaar...
 

Dan de volgende blokken, daar komt veeeeeeel roze bij kijken!


En hier zie je al de eerste opzet van de quilt. Beloofd wat te worden, ik ga in ieder geval lekker snel!



Roetsj, Roetsj.... ik hou jullie nog even in spanning hoe de quilt verder is geworden. Ik kan wel zeggen dat het een plaatje is geworden!

 Eerst nog een mooie foto zien te maken, helaas is het buiten nu nog te vies weer, wellicht komt er volgende week weer een fijn zonnetje tevoorschijn die mij wil helpen de quilt even bij te schijnen!



Bedankt voor het langskomen!
Marcha

dinsdag 4 februari 2014

Verslag Boekpresentatie Francoise Maarse

Afgelopen 25 januari stond de boekpresentatie van 'A Paper-Pieced Garden' geschreven door Maaike Bakker en Françoise Maarse gepland.

Speciaal voor deze dag reisde Françoise met een aantal van de quilts uit het boek én een lading boeken naar het zeeuwse Dreischor voor een workshop én boekpresentatie!

Wat een animo deze dag! Er waren zelfs dames die speciaal uit België waren afgereisd om het boek te komen bemachtigen!
Françoise had het erg leuk verzorgd, ook al was Maaike er zelf niet bij, toch kregen de aanwezigen een gesigneerd exemplaar mee van beide schrijfsters!

Off we go! Hoe leuk het boek ook is om in te kijken.... er werd ook nog een workshop gegeven!

Al snel kwamen de eerste resultaten van de vrolijke tulpen!



En hoe vind je dit schattige quiltje... bij velen een favoriet!



Een kiekje van een hoekje in de workshopruimte...



Uiteraard moesten Françoise en ik nog even samen op de foto...
Altijd leuke herinnering aan deze geslaagde dag!



Dank je wel Françoise voor het verzorgen van de leuke dag en alle aanwezigen en geïnteresseerden uiteraard bedankt voor jullie opkomst!

Voor wie de presentatie heeft gemist en toch het boek nog wilt bemachtigen: ook via onze webshop of in onze winkel kun je nog een gesigneerd exemplaar bemachtigen.
KLIK HIER

dinsdag 1 oktober 2013

Laat de herfst maar komen...

Kijk naar buiten en je 'snuift' de herfst al op...
Gelukkig hebben we afgelopen week prachtig weer gehad, je krijgt spontaan zin om naar buiten te gaan en paddenstoelen te gaan zoeken!

Af en toe kom je op het internet ook al heerlijke sfeerplaatjes tegen, daar kan die buitenwandeling niet tegen op, maar zo komen we wel in de stemming!

Geniet je even mee?

Zo'n achtertuin willen we toch allemaal?


Deze gave herfst-tinten quilt kwam ik tegen bij haar.
Aparte maar zeer geslaagde kleurencombinatie!
En wat is het patroontje ook leuk! Het hoeft ook niet altijd moeilijk... je kunt wel zeggen dat de kleuren hier de rest al doen!


En deze altijd-leuke pompoenen quilt... bij haar kom je nog meer herfstinspiratie tegen.


Sluik-reclame... sorry... maar deze pompoenen mogen ook de winkel weer in!


En straks de herfst (ontbijt) tafel compleet maken....
Deze leuke placemat kwam ik tegen bij haar.

Och en als je goed kijk bij deze quilt van haar blog, zie je allemaal kleine eikeltjes!
Dat is nog eens vernuftig...


Wat dacht je van deze (vogel-huisjes) volgens de log-cabin techniek. Deze kwam via facebook voorbij suizen...


En dit is wel even andere (kruid)koek, maar prachtige herfstkleuren zijn gebruikt.

Coriolis  by Judy Dales
 Bedankt voor het langskomen!
Veel Patch Plezier!
Marcha

woensdag 10 april 2013

Dolle dagen

Wat een leuk weekeinde heb ik weer gehad! Al zeg ik het zelf, sorry, maar ik kan ook zeker genieten van alle leuke dingen die op mijn pad komen als Quilt Shop Owner!

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat we afgelopen weekeinde op de beurs in Rijswijk stonden. Anneke en Francis waren weer een grote hulp voor mij en samen hebben we deze dagen gestaan.

De beurs zelf was erg leuk, erg veel aanbod op quiltgebied, alle stands zagen er ook heel mooi uit. Ook waren er leuke tentoonstellingen, voor elk wat wils: Antiek, Modern, Art Quilt, de Huisjes van Jeanneke en de Octablom van het Quilterspalet. Genoeg te zien dus. Ik heb hier en daar nog wel wat foto'tjes kunnen schieten, altijd leuk voor op het blog toch!?


De Octablom's zagen er goed uit, wat leuk om ze nu eens in het 'echt' te zien. Daar ik het project in het begin minder leuk vond, nu bij het zien van het eindresultaat op deze beurs, ben ik helemaal om! Wat een leuk project! En je kunt je restjes er zo lekker in kwijt!


Hihi, ja, een paar quiltjes op mijn stand... Ik kreeg erg leuke reacties op mijn Temecula Quilt, natuurlijk zeer herkenbaar voor de vele die dit 'snelle' project gevolgd hebben een paar maanden geleden.

Na Zwolle had ik 'm zelf afgemaakt en voor de beurs heb ik 'm nog 'snel' even door laten quilten bij Elly, wel zo leuk als ie af zou zijn!

 Het leuke tijdens de beurzen in altijd dat je 'elkaar' weer eens ziet. Het quiltwereldje is niet zo groot en je komt elkaar altijd wel ergens tegen. Phyllis ken ik van de masterclass bij Ted Storm van 1,5 jaar geleden. Wat een gezellige dagen waren dag. Tja, daar moet even een kiekje geschoten worden hoor! Bedankt Marianna voor het maken van de foto!


Tijdens het opbouwen van de stand zag ik telkens tussen de stands door de bruine en groene quilt die je hieronder ziet. Deze zijn prachtig opgewerkt met glittertjes. Helaas komt dit op de foto niet zo heel goed over, maar ik moest ze even op de foto zetten. Wat een prachtige quiltjes.

Deze quilts zijn gemaakt door Mieke Gootjes, ook zij had een hele tentoonstellingsafdeling op deze beurs.


Het leuke van de beurs is ook dat je veel nieuwe contacten opdoet. Na mail en telefonisch contact heb ik Jeanneke nu voor het eerst onmoet, wat een lieve vrouw. Heel logisch dat zij zulke 'lieve' quiltjes ontwerpt! Naar aanleiding van deze huisjes hype komt er binnenkort een stempel van haar op de markt. Zo hoef je de onderdeeltjes niet meer afzonderlijk op te tekenen op de stof, maar kun je ze makkelijk in een handomdraai maken!
Dat is nog eens slim. Het zal een kleine oplage worden waarin deze stempel uitkomt, mocht je hier meer over willen weten, kun je uiteraard met Jeanneke contact hierover opnemen.

Ook superleuk om alle huisjes quilts te zien, wat een werk hebben de dames afgelopen jaar verricht. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. De quilt rechtboven is van mijn goede vriendin Annemarie. Wat een prachtstukken zijn het geworden!


Ook deze 2 quilts: het lijkt alsof de spot hierop het midden gericht staat, niets is minder waar, door stofgebruik en kleurverloop is dit prachtige effect ontstaan!


Dit vond ik z'n schattige quilt van Merian: lieve poedertintjes maken het tot een schattig vintage quilt.

Nou als deze beurs niet inspirerend was weet ik het niet meer.
Binnenkort is het voor mij weer zover, dan ga ik zelf als bezoeker naar Nantes, naar de beurs van de Quiltmania. Ooh ooh, daar heb ik ook zeker zoveel zin in! Ben heel benieuwd naar al die Dear Jane quilts die we gaan zien!

Bedankt voor het langskomen!
Veel Patch Plezier!
Marcha

woensdag 27 maart 2013

Met de stofjes van Pam...

Toen ik laatst de nieuwste stoffen van Pam Buda's eerste lijn 'Heart of the Prairie' in de winkel kreeg, wist ik dat ik daar iets mee moest maken. Dezelfde week stond in de planning om te gaan beginnen met een nieuw voorbeeldje voor de basiscursus waarbij we een kussentje maken.
Maar ja, daar had ik al andere stofjes voor uitgezocht. Nou ja, overstag, dan ga ik ze hier maar mee maken, mijn handen jeukten!

Zo gezegd zo gedaan, stofjes mee naar huis en alle onderdeeltjes gesneden! Hmm... dat gaat vast en zeker genieten worden tijdens het naaien met deze stofjes!


Inmiddels ben ik alweer zover, gepatched en gequilt zit het kussentje in elkaar, nog even een close-upje van het quiltwerk:
 

En zo ziet ie er dan klaar uit, alleen het kussentje nog even in de hoes doen!
 

vrijdag 15 maart 2013

Vrijdagochtend-bee...

Een klein verslagje van de vrijdagochtend bee. De foto's komen wat later dan gepland, maar alsnog erg leuk om even te laten zien. De dames zijn weer zo ijverig geweest!

Natuurlijk starten we elke bee met een Show & Tell. Door de voorjaarsvakantie hadden we wat minder dames dan anders, maar genoeg om te laten zien:

Hilda is bezig met de hartjes, elke dag eentje...

En wat een plaatje gaat het worden! Hilda heeft 7 verschillende achtergrondstofjes (7 dagen van de week) en 52 verschillende stofjes (weken)... uiteindelijk moeten in deze quilt dan ook 364 hartjes komen.


IJverig als ze is heeft ze ook een hartje geborduurd... met hartjes!


Gerrie is bezig met een kerstlopertje en de blokjes voor de Dear Jane.


Ook Els heeft meerdere projectjes lopen, hier is haar vlinderkussentje af!

 En Nel schiet al een heel eind op met haar Frederike...


... vond het zo grappig dat het even op de foto moest. Die arme man van Nel maar toetjes eten... de bakjes gebruikt ze om de onderdeeltjes van Frederike in op te bergen.


Nog een project van Els, de Schouwse Blokken Quilt. De top is bijna klaar...


We konden deze keer allemaal meegenieten van Nel haar kantklos-verleden...
Hier 4 projectjes om jullie te laten zien, maar wat een moois kwam er allemaal uit haar tas!



Al dat harde werk moet natuurlijk even beloond worden met een koffie/thee rondje...


... om daarna weer hard aan de slag te gaan (...). Zeg ik nu wel, maar er wordt flink wat afgekletst hoor de vrijdagochtenden!
Els is hier bezig aan Quiltje Jeannet, ze heeft al heel wat blokjes klaar!