Posts tonen met het label borduren. Alle posts tonen
Posts tonen met het label borduren. Alle posts tonen

vrijdag 9 januari 2015

Randje per week 2014 / 2015

Ook voor het Randje per Week 2015 is de Quilt Ster er helemaal klaar voor!



Wij hebben mooie linnen en aida borduurband uit voorraad leverbaar en voor wie nog eens het Randje per Week 2014 wil nabladeren, ook het magazine van Atelier Soed Idee is uit voorraad leverbaar!



Inmiddels hebben we weer een groot aantal nieuwe handgeverfde garens van Classic Colorworks binnen gekregen. Samen met de garens van The Gentle Art en Weeks Dye Works is ons aanbod handgeverfde garens compleet. In onze (web)winkel kunt u deze prachtige en fijne garens komen bewonderen



woensdag 15 oktober 2014

Borduurprojectjes

Met de nieuwe borduurhoek in de winkel is het virus bij mij in ieder geval ook weer goed ingeslagen! Het patroontje van Little House Needleworks 'Little Sheep Virtues, Patience' kon ik dan ook niet laten liggen en moest hier mijn eerste winkelvoorbeeldje mee maken.

Met de komst van onze kleine meid moet ik toch echt af en toe 'geduld' hebben! We willen zoveel maar quality time met de kleine is dan veel belangrijker... tussendoor probeer ik gewoon toch zoveel mogelijk te doen, maar als zij aandacht vraagt laten we gewoon even alles vallen waar we mee bezig zijn! Zeer toepasselijk projectje dus.

Ik heb het afgewerkt zoals het voorbeeld op het patroontje ook was gedaan, het kussentje is nu 17 x 17cm geworden! Het borduurdje is op Cinnamon Patch vilt geappliceerd en afgewerkt met vlas touw.



Voor iedereen die op zoek is naar begrijpelijke tutorials (handleidingen) om borduurwerkjes af te werken, hier een HELE LEUKE LINK van Vonna...

Ook Janet heeft de smaak te pakken en heeft 2 borduurtjes uit haar mouw geschud!
Ook een schattig kussentje (of speldenkussen) met 'Friendship' voor één van haar vriendinnen...



En een naaldenmapje (in wording):



Inmiddels ook alweer met een volgend projectje begonnen (mag he als je wat afgemaakt hebt), van Country Cottage Needleworks. Garens zijn van DMC en The Gentle Art.
 

Benieuwd wat er zoal in onze borduurhoek te vinden is? KLIK HIER voor de site!

Veel borduur- & patchplezier!
Marcha




zaterdag 22 februari 2014

Nieuw borduurprojectje...

Voor onze aanstaande nieuwe aardbewoner! Haha...
Tja, als handwerkende moeder wil je je kindje toch wel iets meegeven op deze nieuwe wereld! Laat ik nu een (te) schattig patroontje op de plank hebben liggen, ontworpen door Joan Elliott. Ik ben helemaal gek op de patroontjes die deze Amerikaanse ontwerpt.

Het zijn een aantal jonge bosdiertjes bij elkaar, zó ontzettend vertederend, dat mag ik niet laten liggen.

Zie hier mijn resultaat van afgelopen zondag, heb ik weer heerlijk ongestoord kunnen borduren!



dinsdag 27 maart 2012

Geslaagd beursbezoek

Afgelopen zondag was het zover: het beursbezoek aan Handartbeit & Hobby in Keulen, Duitsland. Alles op handwerkgebied voor de detaillist, een waar walhalla dus om je aan al het moois van de diverse groothandels te vergapen....

Gelukkig was er heel veel op patchwork gebied en het was heerlijk om tal van voorbeelden en sfeerhoekjes te zien met stoffen, quiltspulletjes maar ook artikelen die niets met quilten te maken hebben: borduren! Hieronder een kleine greep uit wat ik tegenkwam:



Clothworks - Laurel Burch
Quilt en tassen met stoffen van Lecien, quilt ontworpen door Lynette Anderson

Oh ja, Kaffe kwamen we ook nog tegen.... die zat te breien:


En voor een leuk hoekje in huis:

En nog wat heerlijke sfeerhoekjes, hier één in vintage style van Sajou:



Ook prachtig borduurwerk van Rico Design:

En waar ik zelf helemaal voor ben gevallen is het mooie werk van het Franse familie bedrijf Le Bonheur Des Dames, waar
Cécile Vessière haar borduurpatronen voor ontwerpt. 
Binnenkort volgt er daarom een uitbereiding van de webshop met deze prachtige patronen, compleet voorzien van stof, borduurzijde en Nederlandse beschrijving. 



Bepakt en bezakt, moe maar met een voldaan gevoel weer terug naar huis:


Het assortiment quiltgaren is inmiddels ook uitgebreid met het merk YLI wat 100% katoenen quiltgaren met fijne coating levert op schattige houten klosjes.
  Klik HIER voor het assortiment.


En ik kan zo genieten van de schattige kleine klosjes met zijdegaren van Au Ver A Soie (prachtig garen voor o.a. stitchery). Verkrijgbaar in het atelier waar het alleen al als kleine snoepjes toont in een leuke glazen pot!


Bedankt voor het langskomen!

Veel Patch-Plezier, Marcha










zaterdag 11 juni 2011

Koddige Konijntjes

Het is al een poosje stil geweest rond mijn borduur-projektje 'Pot Luck'. Nu is deze al een hele poos klaar, en had ik het reeds weggebracht om ingelijst te laten worden. Hier is een aantal maanden overheen gegaan. Het zat zo: ik had een prachtig lijstje uitgezocht voor dit werkje. Maar helaas was deze tijdelijk niet leverbaar, wat dus over ging op helemaal niet leverbaar. Afin, toch maar een ander lijstje uitgezocht dan. Zelfde kleur, maar een iets ander profiel. En ook deze staat uiteindelijk heel erg mooi bij dit borduurwerk!

En hier is het resultaat. Het hangt prachtig te pronken bij de eethoek!






Een close-up van deze lieve konijntjes zie je hieronder. Boven op de bloemen zitten 2 lieveheersbeestjes (ofwel kapoentjes).

vrijdag 25 maart 2011

Vorderingen van mijn geisha

Ik zie net dat het echt al weer een hele poos geleden is dat ik wat heb laten zien van mijn Geisha-borduurtje! Uberhaupt is het al weer een poosje geleden dat ik heb geblogd! 

Zo af en toe 's avonds onder het televisie kijken neem ik mijn borduurtje in de hand. Heb inmiddels een heel groot deel van haar jas (kimono) klaar. Wel een heel strengetje geel 3822 is daaraan op gegaan. Heb het 2e strengetje inmiddels in huis, moet dit nog even netjes om een kaartje gaan wikkelen voor ik er weer mee aan de slag kan.

Mijn doel was om zo 'snel' mogelijk naar boven te werken, zodat ik aan het gezichtje van de geisha kan gaan werken. Letterlijk en figuurlijk krijgt het werkje dan een 'gezicht'. 

Zien jullie de jas (kimono) al verschijnen?


Eigenlijk is het wel grappig. Zonder dat ik er bewust voor gekozen heb, ben ik ook bezig met de kimonootjes in patchwork! Ook dat vlot aardig, hierover zal ik van de week een blogje schrijven!

Vanavond ga ik weer lekker wat kruisjes erbij zetten onder het genot van een avondje X-Factor! Heb er nu al zin in!

zondag 27 februari 2011

Wat (borduur)magazines in de verkoop

Ja, ook ik moet maar eens een grote schoonmaak in mijn magazine kast gaan maken. Er zijn zoveel leuke bladen, vooral de Engelse bladen die je in Nederland niet kan krijgen.
Als ze allemaal zouden blijven staan dan heb ik straks geen overzicht meer! De leukste patronen heb ik natuurlijk wel bewaard.


Op marktplaats staan er al een aantal, o.a. de nieuwste Cross Stitch Collection nr193 met de Daffodil Fairy van Joan Elliott, en nr191 met de Air Fairy. Volg deze LINK en je komt op de advertentie.

Groetjes!

Marcha

Kattemeneer houdt toezicht

Ja, dit mensje is ook zo af en toe nog wel eens aan het borduren. Afgelopen vrijdag had ik een drukke ochtend met alles poetsen, dweilen, stofzuigen en zemen. 's Middags heb ik mij dan heerlijk getrakteerd op een rustige paar uurtjes borduren. 


Ik heb gewerkt aan de 2 konijntjes 'Pot Luck'. Deze is bijna af. Hierboven op de foto zie je dat ik er aan begon. Van het blauwe potje moesten ook nog alle witte stippeltjes met 2 draadjes gedaan worden. Onze kattemeneer Aybo moest er direct bij komen liggen, vrouwtje had 's ochtends ook al geen tijd voor 'm.


Zodra ik bezig ben is ie lekker ondeugend aan het doen! Kan niet van mijn draadjes afblijven en precies waar ik aan het werk ben, moet meneer komen liggen! 



"Maar vrouwtje, kijk nu eens naar me! Ik ben toch onweerstaanbaar! En als je mij een standje geeft omdat ik je draadjes wegpik dan geef je me daarna toch weer een aai over mijn koppie! En daar doe ik het eigenlijk voor."

Uiteindelijk heb ik toch nog wel wat kunnen doen en is het al weer een stukje dichter naar het eindresultaat gekomen:




Nou ja, OK dan. Die poes is inderdaad onweerstaanbaar. Na het borduren ging ie er lekker voor zitten om op de foto te kunnen.


Groetjes en tot snel! Veel hobbyplezier!
 

Marcha

maandag 14 februari 2011

Fijne Valentijn!

Valentijn staat in het teken -uiteraard- van Liefde, ofwel 'Love' in het engels. Gisteren heb ik zowaar dit 'Love' kussentje klaar gekregen. Helemaal niet bedoeld voor Valentijn, maar zo zie je maar weer hoe het kan lopen! 

Gewoon een lief kussentje voor mijn jongste nichtje met allemaal hartjes:


De randstof was het enige wat ik niet had, en gelukkig heb ik dit dus afgelopen vrijdag op de beurs gevonden. Gisteren snel aan de slag, en het was zo gepiept!

Gisteren ook de lijst voor de Charm Club aan de deelneemsters gemaakt en doorgemaild. Erg leuk om te zien dat deze 2e keer al weer zoveel nieuwe mensen deelnamen. Vanaf donderdag zullen de envelopjes verstuurd gaan worden, dus ben erg benieuwd wat iedereen gaat ontvangen! Moet zelf ook nog even mijn envelopje met lapjes klaarmaken! Heb al wat leuks in gedachten!

Vorige week heb ik ook een klein kadootje voor mijn oudste nichtje gemaakt. Zij heeft reeds een nieuwe kamer, in paars, zilver en zebra. Tja, dan kan een tante niet achterblijven en er iets leuks voor maken. Ze had nog geen etui, dus, hoppa: 1 etui met sleutelhanger voor mevrouw:


Ontwerp van het etui is geheel van mijzelf. Wilde weer eens een nieuwe uitdaging qua naaimachine-handelingen en daarom had ik bedacht om een blinde rits in te gaan zetten. Weet niet of het zo heet, maar in ieder geval dat je de rits inzet vanaf de binnenkant en buitenkant niet ziet. Ook aan de binnenkant is er een voering. De makkelijke manier zou zijn om een biesje langs de buitenkant van de etui-vorm te maken, maar ook dit wilde ik niet. Afin, even wat gegoogle'd en had gevonden hoe het moest. De rest ging vanzelf en ben erg blij met dit resultaat. Mijn middelste nichtje krijgt binnenkort ook een nieuwe kamer, dus daar zal de 2e etui wel naar toe gaan ;o)

Kan snel gaan he! 2 Affo's.

Groetjes, Marcha 
 

zondag 6 februari 2011

Quiltweek - EINDE

Ja, het is alweer het einde van een heerlijke quiltdag. Heb heerlijk gewerkt aan het kussentje voor mijn nichtje. Deze is zover klaar dat alleen de bies er om heen moet, echter, ik heb nog geen bies. Heb wat stofjes erbij gehouden, maar niets is naar mijn zin. Hup: op het lijstje voor de beurs in Vijfhuizen. En zo word het lijstje denk ik de komende dagen nog wel wat langer.

Omdat ik vorige week bij het paars/zilveren kussentje heb geleerd om de rits in te zetten, was dit voor dit 2e kussentje een fluitje van een cent. Ook de hoeken schuin naaien was zo gepiept, daar ik dit bij de twisted log cabin eerder heb gedaan. En zo kon er dus begonnen worden met quilten.


Heb gekozen voor hartjesmotief, daar het thema van het borduurwerkje 'Love' is. Ja, toepasselijker dan hartjes is er dan bijna niet. Totaal komen er 20 hartjes omheen.

Omdat de borduurstof Aida met glittertjes is, vond ik het wel leuk dit door te laten lopen in het quiltwerk. Ik heb daarom ook de hartjes heel subtiel doorgequilt met glitter-draad. Geen officieel quiltgaren, maar het volstaat, en ziet er heel snoezig uit.


Ik hoop dat het op de foto enigzins overkomt. Vond het alleen jammer dat ik nu niet even door kon met de bies, dan had ie af geweest. Maar ja, moet maar zo denken, ben toch al een heel eind. Das voor volgende week dan maar!

Voor het weekend begon lag er ook weer een tijdschrift op de mat, de nieuwste editie van Cross Stitch Crazy. Heb er snel in gebladerd, maar nog niet veel tijd gehad om echt even voor te zitten. Stonden in ieder geval wel hele schattige valentijn beertjes in.


Veel handwerk-inspiratie voor aankomende week! Groetjes van Marcha

zondag 23 januari 2011

Kijk nou wat er op de mat viel

Afgelopen dinsdag lag er een afhaalberichtje in de brievenbus van de TPG. Huh? Een pakketje, ik moest niets ontvangen. Tot ik de afzender zag: mijn borduurvriendin uit Apeldoorn. Aha, ik wist dat zij iets aan het maken was voor mij als Secret Santa: dat zou spannend worden, want ik moest nu natuurlijk maar afwachten wat er in het doosje zou zitten!

Donderdags was het zover, toen kon ik eindelijk 's avonds na het werk er voor gaan zitten. Mijn DH had het pakketje afgehaald en daar lag het dan. Eerst het lieve kaartje gelezen, hierin stond o.a. de verloop van idee naar eindproduct, heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad, daarom was het iets later dan dat Santa jarig was. En toen kon ik het openmaken: tranen sprongen in mijn ogen dat ik het zag: ZOOOOO MOOI!!!!!!!!


Ze had het ontwerp speciaal voor mij uitgezocht, het is van Joan Elliott, daar ik daar helemaal weg van ben. Daarnaast vond ze dat het een Engel moest wezen, daar hebben wij zo onze redenen voor. En zo had ze dit patroon gevonden! Het is supermooi afgewerkt, kraaltjes, goudglitter, alles zit er op!

 
Zoiets moois, zoveel werk: en dat speciaal voor mij! Nou, dan ben je zelf dus een engel als je zoiets doet! Maar deze sok gaat dus niet direct in de kerstdoos, waarschijnlijk blijft ie nog gewoon een paar maanden op een prominente plaats pronken! Dank je wel ANGELique!

Nou, en ik kan jullie vertellen dat het feestje heel erg geslaagd is, ik denk dat ik niet veel hoef te zeggen, kijk maar eens naar deze kleine impressie:








Greetz, Marcha

vrijdag 24 december 2010

Fijne Feestdagen

Langs deze weg wil ik iedereen hele fijne feestdagen toe wensen en veel inspiratie voor 2011! 


En hoe kan ik dat beter doen dan met een zelfgemaakt kerst borduurseltje! Deze heb ik al jaaaaaaaaren in mijn laatje met kaartjes staan, maar natuurlijk nooit weggestuurd. Zonde! Heb het gemaakt toen ik een jaar of 12 was. Tja, en dat gaan we nu dus goed bewaren he! Staat dit jaar gezellig bij mij op het dressoir te pronken, netjes ingelijst in een mooi donker houten lijst met witte passe-partout!

donderdag 16 december 2010

Biscornu voor Borduurvriendin

Ik kan hem eindelijk laten zien. Mijn borduurvriendin heeft het pakketje met dit kadootje inmiddels ontvangen en uitgepakt. Ben er zelf wel trots op, hij is immers ook zó leuk geworden!


Hieronder zie je de onderkant, waar ik speciaal voor Angélique tekst op heb geborduurd:


Mocht je het niet helemaal kunnen lezen, er staat: "Voor Angélique, van Marcha, dec 2010". En de foto hieronder zie je de biscornu vanaf de zijkant:


Inmiddels is dit dus mijn 2e biscornu. Ik vind het zelf altijd erg fijn om speldenkussentjes voor handen te hebben. Deze roze/groene biscornu heb ik dus weggegeven, maar op dit moment liggen er bij mij 2 zelfgemaakte speldenkussentjes op mijn werktafel. De ene met de schaapjes heb ik afgelopen februari gemaakt. Het andere speldenkussentje met het groene beertje heb ik gemaakt toen ik 10 of 11 jaar was, en sindsdien heb ik het altijd in mijn naaidoosje gehad. En nu dus weer volop in gebruik!


Iedereen alvast veel plezier in deze gezellige kerstperiode, en succes met alle drukke bezigheden!

zondag 21 november 2010

Give Away's

Lekker een avondje alle blogjes zitten lezen en ik kwam op 2 leuke give away's:


Simone - Atelier Soed Idee
Inschrijven voor 30 november, verloting 1 december: Een supertof schaartje



Inschrijven voor 24 november: Een prachtig patroon van Conny zelf

 

Met mijn neus in de bladen én toch nog wat gedaan!

Poeh, dat is weer even geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven. Ik heb wel eens zo'n periode dat ik 'achter de computer zitten' maar nutteloos vind. Vaak open je op een gegeven moment het doosje van pandora 'google' en dan is het gedaan met me... van het klik en zoek je dan op het ander en ben je weer een paar uurtjes verder en spaarzame tijd armer. Niks mis met googlen op zijn tijd, maar het sluipt er zo in he!

Nee, ... dan kun je beter je tijd verdoen aan het snuffelen in borduurblaadjes!



Afgelopen donderdag lag er de nieuwste uitgave van Cross Stitch Crazy # 145 bij me op de deurmat. Oh.... ja dan zit ik daar weer even met mijn neus in hoor! Een schattig beertje van Forever Friends op de voorkant, dat beloofd wat. 


Ondertussen 's avonds vaak bezig met mijn 'Geisha', dit schiet gestaag op. Blijft natuurlijk een hoop werk. Binnenkort een nieuw updatje hierover.


In de overige verloren uurtjes (huh.... heb ik die dan?) ook nog het Babouchka'tje van Lanarte gemaakt die ik op de handwerkbeurs in Rotterdam had gekocht. Een schatje is het geworden:




Nu dat ie klaar is weet ik weer waarom ik zo weg was van dit patroontje: die oogjes zijn zó mooi! Die springen er gewoon uit. Het boorduurtje is af, nu wil ik er verder nog iets mee maken, heb wel wat ideetjes, maar moet nog even een juiste stofje er bij vinden. Hebben we weer wat om voor te gaan shoppen!