Posts tonen met het label scrapping and stamp cards. Alle posts tonen
Posts tonen met het label scrapping and stamp cards. Alle posts tonen

woensdag 20 april 2011

Joehoe! Het is Lente!

... Maar het lijkt wel ZOMER! Wát een heerlijk weer was het gisteren! Helaas heb ik er pas rond etenstijd van mogen genieten, want ik moest heel de dag werken. Vandaag ook weer en morgen ook.... Hmm, maar snel hopen dat het vrijdag is en dat we nog van zulk mooi weer mogen genieten!

Omdat het natuurlijk van dat heerlijk buiten-bezigheid weer is, doe ik niet erg veel aan handwerken de laatste dagen. Ik denk dat wel meer mensen dit herkennen. Niet erg natuurlijk, tijd voor andere leuke dingen. Wat ik wel tussendoor heb gedaan, hiervan een klein verslagje!

Afgelopen vrijdag heb ik 's middags samen met mijn nichtje een geboorte kaartje gemaakt. Ze vroeg mij of we weer eens kaartjes konden maken, toevallig had ze een geboortekaartje nodig voor 'een-tante-van-een-meisje-uit-de-klas-waar-ze-wel-eens-gespeeld-had-en-dat-was-een-hele-lieve-mevrouw-die-zelf-ook-heel-creatief-is'. Oke, kom maar bij je eigen tante dan om te knutselen. Het ergste is dat de koek en thee na school er helemaal ingeslopen is, daar we zo lekker bezig waren. Erg he!




Eerst wat inspiratie gehaald uit een stapeltje Cards Only magazines die ik nog had liggen. En de leuke baby scrap-papiertjes erbij gepakt. Handig hoor, als je het zo kunt pakken!

 
Nog even wat leuke lintjes uitzoeken voor op het kaartje, "oeh wat zijn het toch schattige lintjes allemaal", hoor ik mijn nichtje zeggen.


Ja, en lol hebben we ook nog tussendoor! Kaartje maakt al vorderingen, en hier is het eindresultaat: Een geboortekaartje, gemaakt door Indy:


Nou, ik kreeg de smaak ook wel weer te pakken, en als het meezit gaan we a.s. vrijdag weer samen even aan de slag. 

Onderwijl was ik namelijk nog in 'gevecht' met een muis. Zijn oortje wilde er niet aan zoals ik het in mijn hoofd had. Grrr... uiteindelijk is het een superleuke muis geworden, maar ik ga geen 2e maken. Daarvoor waren er teveel 'niet-leuke-dingen' aan deze muis. 

(Voor de duidelijkheid: het is een klosjes houder)


Groetjes en geniet lekker van het prachtige weer!

 

maandag 12 juli 2010

A Recipe: 3 flowers, 2 papers and 1 ribbon

Ik heb mijn draai met kaartjes maken gelukkig weer gevonden. Waar een vakantie allemaal niet goed voor is he! Heb lekker rond zitten neuzen naar een leuke challenge op het internet, en vond er eentje bij Just Magnolia. De challenge is om gebruik te maken van 3 bloemen, 2 dessign papiertjes en 1 lintje. En voila, zie hier het resultaat:


I'm happily making cards again, couldn't concentrate me at first. Where a holiday is good for huh! I browsed around the internet for a nice challenge, and found one at Just Magnolia. The challenge is to use 3 flowers, 2 papers and 1 ribbon. And voila, here is the result:

Bedankt voor het langskomen! / Thanks for stopping by!

zaterdag 10 juli 2010

Blogcandy by Bev


Jaja, leuke blogcandy op de site bij Bev. Je hoeft alleen een linkje achter te laten. De trekking is a.s. zondag.

donderdag 8 juli 2010

Forever Friends

EINDELIJK weer eens een kaartje gemaakt! Van mijn vriendinnetje Katinka had ik voor mijn verjaardag in Januari een Forever Friend Paperpad gehad 'Pink Parfait'. Tot noch toe had ik er geen inspiratie voor om überhaupt een kaartje te maken, was namelijk erg gefocust op het borduren!

Maar goed, hebben lekker vakantie gehad en dat we nu terug zijn zit ik weer boordevol inspiratie. Dus ik denk dat er binnenkort wel weer meer kaartjes van mijn hand hier zullen staan.

Omdat ik dus zoveel leuke dingen wilde gaan maken, kon ik het niet laten om een bestelling te doen bij Scrapbookdepot. Had wat clearstamps nodig en zag daar ook deze leuke Forever Friend stickers! Echt heel erg leuk om daar mee te werken. Met deze warmte heb je toch niet zo heel veel zin om in een warm hobbykamertje te zitten, en zo kan je iets sneller te werk gaan!

maandag 24 mei 2010

A rose is a rose...

Via een freebie patroon van het internet (link hieronder) heb ik dit leuke deurhangertje gemaakt. Het was eigenlijk bedoeld als naaldenmapje, maar vond het nu leuker om eens een deurhanger te maken! Patroontje van het roosje is echt supermooi! En leuk om te doen, avondje werk en het roosje is klaar!


I found a freebie pattern on the internet (link below) and I made this pretty doorhanger of it. It was supposed to be a needlekeeper, but I thought it would be nice this time to make a doorhanger of it! The pattern of the rose is really beautifull! And fun to stitch too. An evening work and the rose was finished!



Material: 28ct Evenweave off-white
Floss: DMC
Pattern: Victorian Keepsake at Freepatterns.com


-UPDATE POT LUCK-
Ik heb wat delen van bloemen gebackstitched. Alleen de hartjes en stipjes op de buitenkant van de bloempotten hoef ik nog met kruissteekjes in te vullen en de rest van de backstitch. Maar door onbekende reden heb ik nog geen puf om dit projectje af te maken. Ik denk dat dit komt omdat ik nog geen eindbestemming heb voor dit werkje. Misschien ga ik er een kussen van maken, of als een geboorte kadootje. Maar dan moet ik er nog een naam aan toe voegen.

I did some backstitch to the flowers. I only have to do some white dots ands hearts on the flowerpots and than the rest of the backstitch. But for some reason, I still don't have the spirit to finish this project. I think because I don't have a purpose for this one yet. Maybe I'd like to make a cushion of it. Or maybe I will make it as a birth gift, but than I will stitch a name on it.

donderdag 11 februari 2010

Even er tussenuit geweest...

Tja, het is al sinds oktober dat ik niets meer heb geblogd. Natuurlijk december druk geweest met kerst, maar vergeet niet dat ik een fulltime baan heb naast mijn hobbies ;o)
In de tussenliggende maanden heb ik 1 kaartje gemaakt, die nog steeds in elkaar geplakt moet worden! Schandalig he. Wel heb ik 3 leuke kadohangertjes gemaakt voor aan de kerstkadootjes van mijn nichtjes. Helaas geen foto van.
De laatste weken ben ik weer druk met borduren. Van Maria van Scharrenburg had ik nog het pakket 'Night' liggen, een nachtvlinder-vrouw bij volle maan. Ben hier al paar jaar aan bezig, steeds een stukje. Afgelopen weken heb ik er hard aan gewerkt, en nu is deze klaar. A.s. weekend ga ik m weg brengen om netjes in te laten lijsten.
Omdat ik nu eindelijk weer andere dingetjes mag maken ben ik lekker aan het speuren op internet geslagen. Zodra ik weer tijd heb ga ik foto's van mijn laatste werkstukken maken en op m'n blog zetten om te showen. Tot snel!

maandag 19 oktober 2009

Welcome Little One


Ja hoor! Eindelijk weer een kaartje van mijn hand. Pfff... ik had goede reden om weer aan de slag te gaan. Het nichtje van mijn Wouter is vorige week bevallen! Dat verdient een eigengemaakt kaartje he!
Voor dit kaartje heb ik lekker veel glitter gebruikt! En dat baby Tildatje blijft gewoon een schatje!

maandag 13 juli 2009

Als de mussen van het dak vallen...



Hihi, toch, ondanks dat het zomer is heb ik dit ronde kerstkaartje gemaakt. Had het al een poosje in mijn hoofd dat ik zoiets wilde maken. Heb voor valentijn dezelfde 'sketch' gebruikt, en nu dus met deze leuke ijssterren van Cuttlebug Cut&Emboss. Papier is van K&Company.

Het kaartje van de SneakPeak ...

Hier dan het beloofde kaartje van de SneakPeak van gisteren!

zondag 12 juli 2009

Sneakpeak Sketch week 29&30 op Scraptalk

Hi ladies,

Hier alvast een sneakpeak van het kaartje wat ik vandaag gemaakt heb. Morgen komt pas de sketch op de club te staan, dus ik kan 'm nog niet helemaal laten zien. Maar ik vond 'm zo schattig geworden dat ik 't jullie niet kan onthouden:

Keyword hierin is in iedergeval: VEEL GLITTER!!!!!!!!!! JEAH

zaterdag 11 juli 2009

Samen 125 jaar!

Wouter zijn oom en tante worden dit jaar beide 50 en zijn dan ook nog eens 25 jaar getrouwd. Dat moet gevierd worden. Speciaal hiervoor heb ik onderstaand kaartje gemaakt met een oude trouwfoto van toen:

My favourite thing: Time for Tea!

Design for: Papertake Weekly Challenge

Hi Everybody,

Well, it has been several days since my last little note. My boyfriend and I went to Den Bosch and had a lovely day there. First we visited a scrapbook store on our way, in Heesch. It was overwelming! So many papers and all other scrapbook stuff! I didn't know where to look first, and then, when I was finished, I just got a headache from all the impressions! Offcourse I didn't get out empty handed, I did buy some new design papers and little bit other stuff.
From 1 new K&Company design paper, I made this lovely 'Time for Tea' box from 8x9cm and 2cm high. Just made a few photo's so you can see all the details.





Hallo allemaal,

Het is alweer een paar dagen geleden sinds mijn laatste berichtje. Ik ben nog een dagje naar Den Bosch geweest met mijn vriend, en heb daar een heerlijke vakantiedag gehad. Voordat we Den Bosch aandeden gingen we nog even langs de scrapbookwinkel in Heesch, zo'n 14km van DB. Het was echt overweldigend! Zoveel papier en ander bijbehorend scrapbook-spul! Ik wist niet waar ik het eerst moest kijken en toen ik klaar was met winkelen had ik er gewoon hoofdpijn van! Zoveel indrukken had ik gekregen. En natuurlijk ging ik niet met lege handen naar huis, ik heb nog wat design papier gekocht en wat kleine toebehoren. Van o.a. het nieuwe K&Company heb ik het lieve doosje (hierboven) 'Time for Tea' 8x9cm en 2cm hoog gemaakt.
De afmetingen zijn gemaakt voor een proefzakje thee, wat te koop is bij Kadoshoppie.nl. Een heerlijke thee- en kadowinkel op het internet!

donderdag 2 juli 2009

Zomerkit Magnolia

Wat is ie leuk! De nieuwe Zomerkit van Magnolia 2009! Ik hoop dat ie snel bij mij op de mat valt!


maandag 29 juni 2009

Sketch week 27 voor ScrapTalk

Voor de leuke club ScrapTalk heb ik bovenstaand kaartje gemaakt. Deze week was ik aan de beurt een sketch te bedenken, en onderstaand is het dus geworden:

Ik heb zelf nu eindelijk scrappersfloss, dus dat moet ik een beetje gaan gebruiken he!
Hihi, en deze week heb ik eindelijk mijn nieuwe pons binnen van McGill, de Fern. Dus komende kaartjes zul je dat wel vaak terug gaan zien!

Lekker Geurtje

Vanuit de Cards Only heb ik dit leuke geurzakje gemaakt.
Je kan er een theezakje in doen, maar ook lavendelbloemetjes o.i.d. Heb het gemaakt met scrappapier van Marjolein Bastin. Er zaten gelijkende stickers bij. Gezellig geworden he! Hij staat bij mij nu op de WC ;o)
Voor de mensen die regelmatig mijn blog bezoeken: sorry dat ik niet meer laat zien. Ik heb afgelopen week 1 kaartje gemaakt (nog niet helemaal af), hier heb ik dus werkelijk 7 dagen over gedaan. Heel het weekend zo druk geweest, alle dagen weg en door de weeks kom ik vaak moe thuis na een drukke dag werken. Betere tijden komen wel weer (hihi), op het moment zou ik graag ook meer willen doen (heb tenslotte nu een hele hobbyzolder!), maar komt er even niet van!

zondag 21 juni 2009

Kleine meid alweer 1 jaar!

Volgende week word het dochtertje van een vriendin alweer 1 jaar. Dus daar hoort een lief kaartje bij voor een lief meisje! Wat dacht je hiervan. Niet te moeilijk kaartje, maar vind 'm zelf wel heel top geworden! De boodschap komt in ieder geval over!

Heb de Magnoliavlindertjes met roze en groen gekleurd en daarna door elkaar heen gedoezeld. Erg leuk effect. En de glittertjes mogen er natuurlijk niet op ontbreken, ook al kun je dat op de foto niet altijd goed zien.

zondag 14 juni 2009

Weeksketch #25 bij Scraptalk

Deze week bij Scraptalk de sketch van Katinka. Met het papier van Basic Grey Porcelein heb ik dit kaartje gemaakt.
Ik had vorige week nieuwe roosjes en scrapersfloss binnen gekregen. Gelijk maar gebruik van gemaakt!

maandag 8 juni 2009

Weeksketch #24 bij Scraptalk

Vorige week is de club !iScraptalki! online gegaan van mijn vriendinnetje Katinka. Erg leuke club. Binnen 1 week zaten ze al op 51 leden! Natuurlijk moeten daar leuke dingetjes georganiseerd worden. Samen met Katinka, Terry en ik dus doen we om de beurt leuke sketches en projectjes verzinnen. Zo is er elke week een weeksketch (deze week dus mijn sketch JOEPI) en loopt er een projectje genaamd 'Geheim Ingrediënt', waarvoor je je dus nog tot 14 juni op kan geven. Erg leuk om mee te doen!

Hieronder mijn sketch:En dit is de kaart die ik erbij gemaakt heb:

Ben ook nog met 4 andere kaarten bezig geweest voor bij mijn zus op haar webshop. Zij heeft het gezellige Thee- en Kadowinkeltje 'Kadoshoppie' en online is zij ook goed te vinden via Google. Ik maak daar soms wat kaarten voor die iets te maken hebben met cupcakes, thee en vriendschap. Neem maar eens een kijkje, je zult 't wel leuk vinden: Kadoshoppie.nl

Iedereen een fijne dag!

zondag 31 mei 2009

Spoon Full of Sugar Challenge #53 'Lace'

Hierbij mijn kaartje voor de challenge van Spoon full of Sugar met als thema 'Lace' (kant).

Here's my entry for the challenge of Spoon full of Sugar with its theme 'Lace'.

Stamps: Magnolia Tilda with Ladybug
Paper: My Minds Eye 'Garden Party', Basic Grey 'Blush'
Medium: Derwent Colorsoft
Tools: Nestabillities Oval & Oval Scallop
Embellishments: Hydrangea Flowers, a large glitter brad, a tiny gemstone brad, a rose 1cm and a littlebit of light pink lace from my mothers lace and ribbon box.

Thanks for stopping by!

Weer lekker bezig geweest!

Goedemorgen freubeltjes! Wat een prachtig weer buiten! En dan gaat deze gek achter de computer zitten.... hmmm. Het is maar wat je hobby is! Nee hoor, vanmiddag ga ik lekker van het weer genieten, eerst even deze zaakjes op orde!

Eerder deze week heb ik een paar kaartjes gemaakt. Het papier moest op, dus een paar verschillende lay-outs gebruikt.


Stamps: Hangler, Hero Arts 'See the flowers Smiling'
Paper: My Minds Eye 'Garden Party', Basic Grey 'Porcelein'
Medium: Derwent Colorsoft
Tools: -
Embellishments: Hydrangea Flowers, Rose 1cm

De onderste kaart heb ik ingeleverd bij de Crazy Meiden voor de wedstijd van Mei. Dit naar aanleiding van hun sketch!


Stamps: Magnolia Tilda, Hero Arts Mini 'Sending a Hug'
Paper: My Minds Eye 'Garden Party', Basic Grey 'Blush'
Medium: Derwent Colorsoft
Tools: Fiskars Borderpunch
Embellishments: Hydrangea Flowers, Rose 1,5cm and a rub-off

Bedankt voor het kijken!