woensdag 20 augustus 2014

Oh lala!

Wat komen daar voor dozen binnen?
Altijd weer spannend wat er nu weer eens in zal zitten.
Tja, het leven van een quilt-shopper is echt héél vervelend (zegt zij met een grote glimlach)...


Al het werk waar we mee bezig zijn laten we dan ook gelijk liggen: dozen moeten eerst open in onze winkel!



Oh lala, het is kerstassortiment van Hoffman en Stof!
Ja, dat is snel uitpakken en in de schappen zetten! Ik had al een plaatsje vrij gemaakt speciaal voor de kerstcollectie van dit jaar!

 
Ik ben geen haar beter dan alle andere quiltsters hoor ;o)
Mijn handen jeuken nu al en er schieten tal van mooie kerstquilts door mijn hersenpannetje... RUSTIG! Gewoon even laten bezinken en eerst mijn andere projectje even afmaken voor we hier mee aan de slag gaan...

... dan maar snel mijn huidige projectje afmaken!

Marcha

woensdag 13 augustus 2014

Blok 2 door Paula Barnes

Afgelopen vrijdag is het 2e blok van de Sew Along online gekomen! Dit keer was het blok ontworpen door Paula Barnes van Red Crinoline Quilts.

Om het patroon te vinden, KLIK JE HIER voor de link.

Zelf ben ik ook nog van de papieren versie, ik heb geen iPadje waar ik het makkelijk vanaf kan lezen. Alles gaat iedere week netjes in een mapje en aan het einde van de rit hebben we een leuk patronenboekje!

Het blokje was wat makkelijker te maken dan de vorige vond ik zelf. Na het naaien van de onderdeeltjes snij ik ze netjes bij, exact op maat. Hoe netter je werkt, des te netter wordt je eindblok. Dit geldt voor al het patchwork! 
 

Het middenstukje al klaar, hij wordt leuk!
 

Tada! Het 2e blokje van Paula Barnes! 
 

En hier blokje 1 en 2. Ik vind dit soort 'Sew Along' projecten zo leuk (eigenlijk net zoals een BOM -blok van de maand-  project). De druk is niet zo heel erg hoog, telkens doe je een klein onderdeel, maar uiteindelijk heb je straks toch een hele quilt!

Voor wie de uitleg gemist heeft over dit project, KLIK HIER om alle details na te lezen!
(incl. stofinstructies & blogverwijzignen)

A.s. vrijdag is Sarah Maxwell aan de beurt van Homestead Hearth Quilts. Kijk er nu al naar uit!

Tot volgende week!
Happy Quilting!

vrijdag 1 augustus 2014

Blok nr 1: 'Union Forever'

Ik was aangenaam verrast toen ik een poosje geleden de aankondiging van Marcus Fabrics las dat er op 1 augustus een Sew-Along zou starten. Wat een leuk zomerproject! In het voorjaar van 2013 heb ik meegedaan aan een Sew-Along van Temecula, en toen is er ook zo'n leuke quilt gemaakt!

Nu weer een nieuwe 'MYSTERY' uitdaging, welke 10 weken in beslag gaat nemen. Elke vrijdag, startende vanaf vandaag, zal er door één van de Marcus Fabrics stof designers een blok worden gepresenteerd. Totaal maak je 9 blokken van 8" x 8" (ongeveer 20cm in het vierkant). In de 10e week (1e week van oktober) komt de hele quilt online en daarmee ook de details voor de afwerking van de top. De top zal +/- 153cm in het vierkant worden, een leuke uitdaging. In mijn vorige blogberichtje lees je de verdere gegevens en stofbenodigdheden.

Vandaag dus het eerste blok, ontworpen door Pam Buda, genaamd 'Union Forever', verwijzende naar de Noordelijke Soldaten uit de Civil War (1861 - 1865) oorlog in Amerika.

Het leuke is dan ook om voor deze quilt een selectie 'reproductie stoffen' te gebruiken uit de Civil War tijdperk. Ik heb gekozen voor stofjes van Marcus Fabrics van de ontwerpsers Judie Rothermel en Pam Buda. Ik heb qua kleurstelling gekeken naar wat er vooraf opgegeven was en heb daar een leuke selectie uit gemaakt. 


Vandaag een drukke agenda gehad, voor het eerst alleen met Amy op stap geweest. De dames van de quiltbee 'Bie Elkander' kwamen deze ochtend samen en wat er is nu leuker om daar lieve kleine Amy voor het eerst even voor te stellen!

Daarna voor controle naar de kinderarts geweest i.v.m. de stuitligging tijdens de zwangerschap. Gelukkig was alles OK. Zo was de dag alweer snel om met hier en daar een flesje tussendoor.

Gelukkig was er vanavond even de tijd om met het blokje aan de slag te gaan! Hopen dat we dit vol kunnen houden nu met het nieuwe ritme van de baby. Ik vond het wel weer heerlijk om even lekker achter het naaimachine te zitten. 


D.m.v. 'treintje' naaien kan je snel op het naaimachine werken, zo hoef je niet overbodig aan en af te hechten!



Voila! Alle onderdeeltjes klaar!



Nog even in elkaar naaien, ik vind de kleurtjes wel heel erg gezellig!


En hier het eerste blok! Ben nu al benieuwd wat we volgende week gaan maken!
Op vrijdag 8 augustus kun je het volgende blok vinden op het blog van Red Crinoline Quilts.


Veel succes!

Veel Patch-Plezier!
Marcha

vrijdag 25 juli 2014

Vanaf 1 Augustus! Sew Along van Marcus

Op zoek naar een leuk zomer (quilt) project?


De Marcus Fabrics stoffenontwerpsters hebben zich verzameld en hebben een spannend nieuwe Sew-Along helpen organiseren!

Tien weken lang zul je elke vrijdag een nieuw blok met instructies vinden, en in week 10 zal de gehele quilt worden onthuld!

Ook maak je elke week kans op een leuke prijs, ga hiervoor naar één van de designers (zie onderstaande links) en laat je email achter om zo niets te missen.

1 augustus - Pam Buda
Heartspun Quilts
8
augustus - Paula Barnes
Red Crinoline Quilts
  15
augustus - Sarah Maxwell
Homestead Hearth
22 augustus - Pati Violick
Marcus Fabrics
29
augustus - Gloria Parsons
Olde Green Cupboard Designs
5 september - Nancy Rink
Nancy Rink Designs
12 september - Mary Ellen Robison
Red Crinoline Quilts
19 september - Dolores Smith
Homestead Hearth
26 september - Lisa Shepard Stewart
Marcus Fabrics
3 oktober - Red Crinoline Quilts
Onthulling Quilt!

Zorg ervoor dat je stoffen klaar hebt liggen, zodat je op 1 augustus startklaar bent om met de Sew-Along van start te kunnen gaan!

 
Als je al een verzamelaar bent van reproductiestofjes of je wilt je eigen stoffen-set bij elkaar shoppen (ik kan je zeggen, er zijn héle leuke reproductie stofjes bij de Quilt Ster ;o)
hieronder tref je de lijst wat je nodig hebt:

* Benodigde stoffen voor de blokken (startset):
25cm geel/cheddar printstof
50cm lichte (achtergrond) stof #1
20cm rode printstof #1
25cm zwarte printstof
20cm blauwe printstof
35cm olijf groene printstof

* Benodigde stoffen voor de tussenbanen en rand:
1,75mtr rode printstof #2 voor de buitenste rand
1,25mtr zwarte printstof als afwissingsstof voor blok, binnenrand en bies
1,10mtr lichte (achtergrond) stof #2 als afwisselingsstof
1 mtr olijfgroene printstof voor hoeken en driehoeken
4 mtr voor de achterkant
*Prijzen zullen elke week worden toegekend door de ontwerper van die betreffende week.
*Afmeting Quilt 60" x 60" (153 x 153cm), de blokken zullen elk 8" (20cm) meten.

Dus, sluit je aan bij de vele Marcus Vrienden en start deze spannende Zomer Sew-Along!

*     *     *     *     *

Wij hebben een mooi stoffenpakket voor u samengesteld, hierin treft u totaal 4,6meter stof, lees meer hierover op onze site KLIK HIER






maandag 7 juli 2014

En daar is ze dan...


En daar is ze dan, onze prachtige dochter Amy!

Afgelopen dinsdag, 1 juli, is zij middels een keizersnee geboren.
Inmiddels zijn we bijna een weekje verder en alles gaat gelukkig heel goed met onze kleine meid.

Langzaamaan kom ik ook weer een beetje 'terug op aarde'. Na 2,5 dag ziekenhuis mochten we gelukkig al naar huis en daar verder herstellen (niets zo fijn als je eigen bedje). Met een fantastische man die nu 2 dames te verzorgen had en een hele fijne kraamhulp gaat dit helemaal prima.
 
Via facebook is het berichtje al eerder de wereld ingekomen, waarop wij heel veel felicitaties hebben gehad! Hartelijk dank voor alle gelukwensen en leuke berichten! En niet te vergeten de kaartjes en leuke attenties voor kleine Amy die wij al gehad hebben! Dank jullie wel lieve mensen!

Ik ga weer even bij mijn kleine meid kijken, voor iedereen veel Patch Plezier en tot snel!
Marcha 

 

dinsdag 1 juli 2014

Er komt een einde aan de eerste reis van de Prairie Women...

De dames van de bee zijn inmiddels al klaar met hun 1e reis, de deelnemers via post krijgen deze week hun laatste 'zending' met maar liefst 2 patronen en de bekende 'scraps' Civil War stofjes.

Bij de eerste zending/bijeenkomst van deze reis kregen de deelnemers de (vrijblijvende)  opdracht om YoYo's te maken... elke keer een paar, een dame op de Praire besteede haar tijd goed en liet geen momentje voorbijgaan om iets nuttigs te doen. Zo was de opdracht oor de deelnemers: heb je een momentje over, maak dan een paar YoYo's. 

Met deze laatste bijeenkomst/zending van de reis krijgen de deelnemers het patroon om de YoYo's te gaan verwerken. Tijdens de 2 laatste bijeenkomsten van de bee zijn we dan ook aan de slag gegaan met dit patroon en zo ontstonden er al heel erg leuke YoYo quiltjes! 


Hierboven zie je Els en Margreet geconcentreerd aan het werk! (Het was echt gezelliger dan de foto doet vermoeden ;o)

Jolanda ging haar YoYo's met pareltjes vastzetten! Wat een leuk idee!


En hier is Astrid druk in de weer de YoYo's vast te zetten! 
 

Al met al een heel geslaagde en gezellige ochtend met de PWSC bee dames.
Wat hebben jullie goed je best gedaan met de YoYo's... en niet te vergeten alle andere quiltjes die jullie tijdens de reis hebben gemaakt! Hieronder zie je een leuke selectie van de vele quiltjes én speldenkussens die gemaakt zijn!
 

Aankomende winter zal de 2e reis van start gaan van de Prairie Women Sewing Circle.
Ben je geïnteresseerd in deelname hieraan? Stuur dan vrijblijvend een mailtje.

Voor nu wil ik iedereen bedanken die mee heeft gedaan aan deze Reis terug in de tijd en hoop dat jullie hebben genoten van de verhalen en geïnspireerd zijn geraakt door de tijdsgeest en materiaalgebruik!

donderdag 19 juni 2014

ZE ZIJN ER WEER!

Nieuwe aanvulling Gossip in the Garden patronen!
En bij de Quilt Ster krijgt je er ook nog eens een leuk extraatje bij!


Helemaal leuk is dat je een heel goede basis aan stoffen hebt als je start met 1 of 2 Layer Cakes al dan niet in combinatie met een Jelly Roll. Samen met een paar gezellige 'achtergrondstoffen' kan je hier prima de hele Gossip mee maken.
 
En het gebruik van de voorgesneden stofseries van Moda wordt steeds leuker! Het fijne ervan is dat je direct stofjes hebt die op elkaar zijn afgestemd! Helemaal handig. En durf jij het aan diverse series te combineren? Probeer het eens!


Lekker vrolijke kleuren van Fig Tree en een snoezige basis voor een babyquilt van Bunny Hill Designs


En wat dacht je van deze nieuwste Jelly Roll met stoffen van Laundry Basket 'Snowbird'.
Binnenkort verwachten wij hier ook de stoffen aan de rol van in de winkel!

En de Front Porch van Jan Patek is ook al zo'n snoepje. Erg romantisch met een moderne twist! Een supercombinatie!

Klik HIER voor het assortiment Layer Cakes, Jelly Rolls, Candy's en Charm Packs.



donderdag 12 juni 2014

Eerste groep 'Amish Handquilting'

Speciaal uit de Alsace in Frankrijk is Alexia afgereisd naar het Zeeuwse Dreischor om ons het Amish Handquilten te leren! Wat een eer om deze lieve vrouw te ontvangen! 

In de stijl van Esther Miller leert Alexia ons de kneepjes van het vak! En niet zonder succes! Na 1 dag waren er al heel veel blije gezichten! Eindelijk leren we hoe we 'echt' moeten quilten!

Op dinsdag begonnen we met de eerste steekjes... wat zeg ik... uiteraard eerst de nodige uitleg en oefeningen hoe je überhaubt je naald vast moest pakken! Dachten we dat we het allemaal wisten, niet dus ;o)

En daarna langzaamaan zelf aan de slag... steekje voor steekje...
Zienderogen zag je bij iedereen na een paar 'rijtjes' al heel goed verschil in steekjes!

"Zouden we nu ook met deze kleine steekjes, goede steekjes aan de achterkant maken?"
Haha.... dat moesten we natuurlijk wel even checken! En ja hoor! Ook aan de achterkant van onze proef-lap hadden we keurige steekjes!

Geconcentreerd aan het werk, en Alexia bleef ons goed in de gaten houden!

Na elke nieuwe steekjestechniek weer even terug bij de juf kijken!




Na twee dagen heerlijk genoten te hebben even een gezellige afsluiter in de tuin! Wat hebben we allemaal genoten én geleerd! Het leuke is dat er alleen maar positieve geluiden kwamen. Niet dat het altijd even makkelijk was voor iedereen, maar geleerd hebben we zeker en genoten op en top!

Dank je Alexia en lieve deelneemsters voor deze geweldige en gezellige 2 dagen Amish Handquilten!
v.l.n.r. Ank, Jolanda, Tonny, Astrid, Anne, Marianna, Marcha & Alexia.


TWEEDE GROEP HANDQUILTERS
Een beter verslag dan die van Ageeth kan ik echt niet schrijven! Hier een linkje van de 2e groep handquilters die naar het 'Schouwse Dreister' zijn afgereisd: KLIK HIER

donderdag 5 juni 2014

GOSSIPERS OPGELET!

‘GOSSIP… in de boerentuin’
 
We kunnen er niet omheen, het patroon ‘GOSSIP IN THE GARDEN’ (Geroezemoes in de tuin) is een ware hit van 2014! En zeg nu zelf, met de schattige voorstellingen op de quilt is het toch ook een snoepje om mee aan de slag te gaan!


Thee, Taartjes, Patchwork & Tuin

Dat zijn de belangrijkste voorstellingen op deze lieflijke quilt. Zo kwamen we op het leuke idee om een echte GOSSIP… IN DE BOERENTUIN te organiseren!

Wat staat er op het programma
Onder het genot van een overheerlijke en uitgebreide HIGH TEA met zoetige en hartige lekkernijen (verzorgd door Theetuin ‘De Snoeperij’) gaan we deze ochtend/middag aan de slag met met een klein WERKJE in de stijl van de Gossip Quilt. Uiteraard kun je naast het werkje ook verder werken aan je eigen Gossip Quilt.
We nemen plaats in een beschut gedeelte van de aangrenzende boeren tuin. (Bij slecht weer hebben we uiteraard de gelegenheid binnen)

SHOW and TELL: Een GOSSIP-dag zonder een echte GOSSIP kan natuurlijk niet! Deze dag hebben we een prachtige GOSSIP QUILT te leen en zal worden tentoongesteld om helemaal in de sfeer te komen! Neem vooral je eigen Gossip Quilt (in wording) mee, wat is er leuker om met andere ‘GOSSIPPER’s’ ervaringen te delen en gemaakte werkstukken van anderen te zien!
ADVIES: Wellicht heb je ondersteuning nodig of loop je vast bij bepaalde blokken, ook daarvoor is deze dag tijd voor om je op weg te helpen

Meer informatie en/of inschrijven, KLIK HIER

dinsdag 3 juni 2014

Update 'The Seasons on Pomegranate Lane'

Wat leuk dat het nieuwe Blok van de maand project 'The Seasons on Pomegranate Lane', ontworpen door 'The Quilted Crow Girls' zo goed word ontvangen door Quiltend-Nederland!
 De reacties zijn super, dus dat beloofd wat.

Inmiddels heb ik nog wat leuke nieuwe foto's van de originele quilt met jullie te delen, zo zie je de quilt hieronder op de stand van Marcus Fabrics tijdens het International Quilt Festival van afgelopen mei in de VS. Is het geen plaatje!
 

Ook nog een leuke detail foto van de wolapplicaties. Je kunt ervoor kiezen de applicaties met de hand te festoneren of -lekker snel- met bijpassende Aurifil garens de wol applicaties d.m.v. de festonsteek op de naaimachine af te werken! De keuze is aan jou!


Hieronder zie je een aantal van de schattige 'country'-stijl stofjes die gebruikt gaan worden in de quilt, uit de nieuwe lijn 'Pomegranate Lane'.


Meer informatie over dit BOM project, KLIK HIER

Bedankt voor het langskomen!
Marcha


zondag 1 juni 2014

Pakketje mooie quilts uit Zoetermeer...

Er kwam weer een heel leuke doos binnen uit Zoetermeer! Elly Prins heeft weer goed haar best gedaan op de quilts die bij ons in de winkel waren ingeleverd. Ik heb er een paar voor je op foto gezet, kijk je even mee?

De 'Schouwse Blokken Quilt' gemaakt door Iet, ontworpen door Marcha van de Quilt Ster.
Alle blokken hebben 'iets' te maken met Schouwen Duiveland of Zeeland. Na het afwerken van de top is de quilt naar Elly Prins gegaan en heeft zij de quilt 'handmatig' met de longarm machine doorgequilt. Elk blok is uniek, wat een plaatje is het geworden!
 

Op de rand ben ik helemaal verliefd, wat is ie mooi!

Nog een quilt uit de ontwerpstudio van De Quilt Ster 'Prairie Paisly Quilt', gemaakt door Mevr. Samsom. Plaatje is het geworden...
 

Op deze foto (achterkant) kun je het all-over quiltpatroon beter zien...

En een grote beddensprei kwam ook van een quiltster op het eiland... een grote variatie op de varia-hex.

Ook doorgequilt met een all-over patroon...
 

Kijk, dát is het voordeel van machinaal doorquilten: biesje er langs en klaar is de quilt. Zelf ben ik ook een groot voorstander van grote quilts door te laten quilten...
Dat neemt niet weg dat ik het ook prachtig vind als quilts met de hand zijn doorgequilt... het is gewoon een keuze!

Bedankt voor het meekijken, dames van de quilts bedankt voor het tonen van jullie mooie projecten!