zondag 19 juni 2011

De vakantie ingeluid met ....

Patchwork natuurlijk! Hoe kan het ook anders! Het is er ook ideaal weer voor! Is het niet?
Gisteren was het weer zo heftig hier in Zeeland, dat zelfs Concert at Sea, waar we kaartjes voor hadden, afgelast werd! Deze ochtend was het nog steeds zo'n heftige wind en zijn mijn mannetje en ik even heerlijk wezen uitwaaien op het strand! Het leek wel een woestijn, zo'n zandverstuiving! Heerlijk begin van de vakantie dus.


Zoals ik zei, heb ik het ingeluid met Patchworken! Gisteren middag heb ik heerlijk zitten patchen op de naaimachine bij mijn moeder in d'r hobbykamer. Naaimachientje mee en ratelen maar. Het is een erg kleurrijk geheel geworden, vinden jullie niet. De stofjes die ik o.a. heb gebruikt zijn de felgekleurde batiks van blogpost 'snoeperige stofjes'.


Het was een projectje wat al wat langer liep te sluimeren en ik graag uit wilde gaan proberen. Het komt er op neer dat je erg precies moet meten en snijden. En op deze manier kun je dan erg snel, zonder af te tekenen en te spelden, een top kan maken. En ik moet zeggen (ik ben dan ook erg precies), dat het echt heel goed werkt, als je maar nauwkeurig werkt. 1x heb ik een baan uit moeten halen omdat de blokken niet naar mijn zin op elkaar aansluiten. Mijn patchworkjes ontkomen niet aan mijn timmermansoog;o)

Hihi.... inmiddels heb ik vandaag de 1e zwarte rand er omheen genaaid, de 'lijst' zeg maar. A.s. dinsdag ga ik op pad om randstof te vinden voor deze quilt. Want ja.... dat heb ik dus niet liggen. Gelukkig zijn het allemaal batiks, en daar kan ik vast wel wat voor vinden. 


Oh ja... wat ook nog op mijn vakantie-agenda staat: ik ga demonstreren! Jaja, tijdens de open dag van Kadoshoppie.nl. Deze dag staat in het thema van 'Thee & Taartjes'. Tijdens deze bewuste open dag (a.s. zaterdag 25 juni van 10:00 - 17:00u in Dreischor, Schouwen-Duiveland) ga ik laten zien dat taartjes niet alleen gemaakt hoeven te worden om .... op te eten, maar dat je ze ook als patchwork kan verwerken! 

  
 
Kadoshoppie.nl is het winkeltje van mijn oudste zus. Op dit moment staat dit grotendeels in het teken van taarten decoreren. En omdat dit dus zo in de familie zit, word je er zelf ook mee besmet.

Echter, ik heb dit thema dus gebruikt om een patchwork-variant op te maken. Binnenkort laat ik de vorderingen hiervan zien, het is echt enorm leuk... en zeer verleidelijk (alleen mag je ze dus niet opeten ;o)

Voor de geïnteresseerden, hier wat meer info:
Tijdens deze open dag kun je gratis de nieuwste theetjes komen proeven, waarbij een heerlijk stukje gebak word geserveerd.


Daarnaast is er een taartenparade, waar alle taarten



worden gepresenteerd voor nieuwe workshop seizoen.

Plus dat er deze dag 2 demonstraties worden gegeven:
• Taartdecoreren met de nieuwste uitstekers, verzorgd door onze moeder Francis.
• Een andere kijk op cupcakes, patchwork cupcakes, verzorg door mij



En ze geeft deze dag 10% korting op alle aankopen.
 

Poeh, zoals je ziet staat er veel op het programma, en verwachten we veel aanloop. Het zal een erg gezellige dag worden!

Mocht je trek hebben gekregen, klik HIER voor nog meer taartjes van Kadoshoppie.

Iedereen weer veel quilt- en patchwork plezier!

Marcha