zaterdag 21 januari 2012

Huisjes & Hexjes

Vrijdags is mijn vrije dag. Ik doe dan graag 'leuke dingen'. 's Ochtends eerst de boodschappen en eventueel de nodige afspraken, maar vanaf de lunch is de middag voor mijn moeder en mij. Samen een heerlijk broodje eten (hmmm, heerlijk broodje walnoot-brie met honing, of een overheerlijke zelfgemaakte tonijnsalade!) en daarna aan de slag.

Vorige week vrijdag zijn we allebei bezig geweest aan onze eigen projectjes. Ik de huisjes, zij de hexjes.


 
Weer 2 huisjes van mijn Tiny Town klaar. Ondertussen ben ik ook al met de 3 kleintjes begonnen. Vorige week was ik er 2 kwijt, 2 kleine huisjes. Huh,.... ik had ze toch in mijn bak op de tafel neer gelegd..... na enig speurwerk eindigde ik in de poezenkamer (bijkeuken) waar er 2 heerlijk in de WATERBAK VAN DE POEZEN lagen te weken! AAAAAARRRRRGGGG! Gelukkig zat er naast veel poezenhaar en nattigheid geen verdere beschadigingen aan en inmiddels zijn ze weer droog en onthaard!

Tja, die kleine doerakken van mij zijn zo nu en dan wel eens ontdeugend (mwah, een beetje maar). Zo moest meneer lekker op de stoel van het vrouwtje komen liggen (waren nog 2 onbezette stoelen, maar deze lag zo lekker) tijdens deze hobby middag.



Ik had nog maar een puntje om te zitten....


Hier zie je de bezaaiing van de tafel, mijn moeder is bezig met een project uit de vorige Quiltmania: een quilt van Hexagonbloemen. Ze moet er over de 500 maken.... tekenen, knippen, plakken, en hexjes bij elkaar uitzoeken. Alles heeft ze gesorteerd in haar bak.




Pffff wat een karwei! Inmiddels heeft ze er al rond de 70 klaar, hier zie je een kleine greep uit haar bloemetjes van deze quilt-middag:



Gisteren was gelukkig weer zo'n moeder & dochter middag. Heerlijk samen bezig geweest, dit keer aan een geheim project voor de open dag! Binnenkort een gezellige sneak-peek om jullie een beetje nieuwsgierig te maken!

Iedereen een fijn weekend en tot snel!