zondag 9 december 2012

Wat een...

... gezellige dagen zijn het geworden in Dreischor! Ik moet jullie helaas 'bekennen' dat door de drukte het aantal geschoten foto's nogal erg weinig is... Had jullie wel op wat meer willen trakteren. Toch kan ik jullie toch nog een beetje mee laten genieten....

Donderdag & vrijdag kon je deelnemen aan de workshops. Ene helft van de dag kon je terecht om een taart-topper te maken (Kadoshoppie.nl):


 De andere helft van de dag kon je je bij de workshops van de Quilt Ster uitleven op een vintage kerstdecoratie onder leiding van Annemarie.


Ondanks het aangekondigde slechte weer hebben we heel leuke aanloop gehad. Het weer in Zeeland viel erg mee, ik denk dat het plaatselijk wat slechter kan zijn geweest. In ieder geval op Schouwen waren de wegen goed te doen, zelfs de dijk was goed begaanbaar. Geen reden tot paniek dus, voor de volgende keer...

Zaterdag stond in het teken van demonstraties. Omdat je aan de Bogerdweg 46 in Dreischor 2 winkeltjes onder één dak vindt, was er voor iedereen wel wat te zien... én te proeven!



Francis & Costance waren aan het demonstreren hoe je met diverse mallen en uitstekers cupcakes tot ware kerst-kunstwerkjes kon versieren.

Kees van Cakexclusive demonstreerde de bavarois-mixen waar je de heerlijkste toetjes en taartvullingen mee kunt maken.... aardbei, tiramishu, perzik, citroen.... heb ze allemaal mogen proeven. Hmmmm, heerlijk!


Nel was van de 'ochtend' dienst en demonstreerde de 'Baskest for You' mandjes. Met diverse applicatietechnieken kun je je uitleven op dit prachtige patroon van Sue Daley.


Och en wat brengt het bloggen toch teweeg he! AnitaS had al aangekondigd dat ze een bezoekje aan Dreischor zou brengen. Wat een verrassing dat ik haar zaterdag samen met haar man (op haar verjaardag notabene!) mocht ontvangen.

Een foto mag natuurlijk niet ontbreken, Anita, ik heb je foto even 'geleend', vond het super leuk deze even op mijn blog te showen!


De 'middag' dienst werd overgenomen door Anneke, verantwoordelijk voor de meeste mandjes op de demonstratietafel. Misschien wel even leuk te vermelden, Anneke is sinds kort 'nieuw' in blogland... ze is inmiddels toegevoegd aan mijn blogroll, wellicht een leuke stimulans voor de lezers om even een kijkje bij haar blog te nemen!


Moe maar voldaan van de 3 gezellige dagen, weer lekker huiswaarts en een avondje uitrusten.

Poes vond het ook wel weer fijn dat het vrouwtje thuis was, en de hele avond niet meer van mijn schoot af te krijgen... Haha, hebben zo gelachen... kijk maar eens hoe 'meneer' er op het laatst bij ging 'hangen'...


Vanochtend dan eindelijk tijd voor 'De Boom'.
Sinds woensdag staat ie in de kamer... voor het eerst sinds 9 jaar weer eens een 'echte'. Door alle drukte zou ik dit jaar niet heel veel aan versieringen doen, totdat ik afgelopen woensdag bij de plaatselijke dierenwinkel/tuincentrum wat voor de poesjes moest gaan kopen... Hmmm, dat rook toch wel heel erg lekker, en wat stonden er veel mooie Nordmann bomen!


Ik had mijn oog bij binnenkomst al laten vallen op een mooie bij de ingang. Niet te groot, dat kunnen wij helemaal niet kwijt. Zucht... die moet dan maar mee naar huis. Gelukkig was het geen probleem de boom 's avonds af te laten leveren, mijn auto zat inmiddels vol van alle boodschapjes die ochtend.


 Vanochtend de doos met kerstspulletjes van zolder gehaald, het is een ratjetoe aan versieringen. Tal van mooie ballen van mijn moeder.... een verzameling antiekjes die ik jaren geleden bij de kringloop eens op de kop heb weten te tikken...


... en wat gezellige unieke 'krijgertjes' die inmiddels een plekje in de boom verdienen.


Iedereen een fijne dag! Bedankt voor het langskomen!