maandag 12 augustus 2013

Zomergenoegen...

Wat kan ik daar van genieten... het is heerlijk weer, niet te warm, niet te koud, de deur kan lekker wagenwijd open staan... De poesjes genieten buiten en ik geniet ván buiten...

Gelukkig zie ik de laatste weken weer eens wat vlindertjes... mijn vlinderstruik is helaas niet wat het voorgaande jaren was. Maar ik denk dat het volstaat hoor, als ik zo naar de vlindertjes kijk die het aantrekt.


M'n bramenstruik heeft dit jaar weer vele prachtig grote bramen aan haar takken...
Voorgaande jaren nam ik mij steeds voor weer eens jam te maken... maar zoveel braampjes kreeg ik er toen niet af. Dit jaar heb ik het voornemen weer gemaakt, maar het gaat er ook echt van komen! Na 3 plukken, zo om de 2 dagen heb ik al een kilo bij elkaar verzameld!

Eerst goed spoelen met zout en dan gaan ze zolang de vriezer even in...

Mijn gele roos, de nieuwe tuinaanwinst van dit jaar bloeit nu voor de 2e keer... weliswaar iets kleinere bloemen maar ze doet het toch maar!

En van al die zomerse genoegen kreeg ik spontaan zin om weer eens lekker zelf wat te bakken... APPELFLAPPEN! Met 1 grote appel kon ik er wel 4 vullen, samen met pecannoten, suiker en kaneel.... hmmm... heerlijk dat ze waren!

En tussendoor gaan we gewoon door hoor met het patchen... mijn handjes staan niet stil... Als ik al het moois wil maken wat ik nog op mijn verlanglijstje heb moet ik doorwerken hoor!
Nee, ik laat me niet gek maken... Eerst deze scrappy log cabin maar eens afmaken...