vrijdag 4 maart 2011

Kimono's in de maak

Heerlijk wat daagjes weer kunnen hobbiën, er waren wat vrije daagjes die ik deels hiermee heb kunnen vullen. Zo ben ik op dit bezig met mijn nieuwe project, de kimonotjes. Totaal komen er 25 in, die ik met de paper piecing methode aan het maken ben.

Vooraf moet je natuurlijk wel een beetje kijken hoe je de kleurtjes gaat verdelen, samen met mijn moeder hebben we hier een structuur in kunnen brengen:


Hierboven zie je dat ik de stofjes heb neergelegd om te kijken waar ik wat wilde hebben. En nu aan de slag op de naaimachine!

Na een dagje werken waren er al weer 15 klaar! Bijsnijden doe ik wel als ik ze alle 25 heb genaaid.


Toen ik afgelopen dinsdagavond nr18 aan het naaien was hield opeens mijn naaimachine er mee op! ()&*E#WQ()#__# Dat was natuurlijk niet fijn. Gelukkig bood mijn DH aan om er meteen werk van te maken en het masjientje 's avonds even na te gaan kijken. Einde van de avond werkte hij weer en kon ik afgelopen woensdagochtend weer lekker verder naaien.

Ik kan je daarom verklappen dat ik inmiddels al weer een eindje verder ben met deze kimonotjes. Kon het niet laten tussendoor nog een ander klein projectje te starten, maar daar van de week meer over.