zondag 24 februari 2013

Van Lappenkraam naar Lappenmand...

We zijn inmiddels alweer een goede week verwijderd van de Handwerkbeurs. Wat een ongelofelijke happening was dat! De 2e beurs die ik als 'De Quilt Ster' heb mogen draaien, en wat een succes.

Ik las dat er iets meer dan 170 stands vertegenwoordigd waren op de beurs, in allerhande handwerk: alles voor breien, haken, borduren (prachtige franse stands), patchworken en meer. Gewoon te veel om te zien. Het was dit jaar dan ook voor het eerst dat de beurs 4 dagen duurde, met als grootste bezoekerspiek op zaterdag. Totaal zijn er 14.000 bezoekers naar de beurs gekomen.


De 3e dag moest ik net voor de beurs haar deuren opende nog even snel van het toilet gebruik maken, ik liep de hoek om om de beurs te verlaten, en ik schrok eigenlijk een beetje van de 'muur' van wachtende bezoekers waar ik tegenaan liep. Inwendig moest ik hier zo om lachen om het grappige aanblik dat ik de laatste dag toch nog even een foto'tje hiervan moest maken...


En wat ontzettend leuk dat we zo ontzettend veel bezoekers hebben gehad. Ik vond het ook erg leuk om de quiltsters 'uit het Noorden' te mogen ontmoeten. Vele ken je van naam, via web-orders, via Blogger of via Facebook, en dan is het zo'n klein wereldje als je elkaar hier 'in het echt' ontmoet. Ik vond het heel erg leuk in ieder geval.

Patricia nam de moeite om even een kiekje te schieten voor op haar blog...

Dank je wel voor de leuke foto, hier zie je (vlnr) Anneke, Annemarie & Me. Alleen onze grote hulp Francis ontbreekt nog in het plaatje...


... Maar zij stond goed in beeld gebracht op een foto die de organisatie van de Handwerkbeurs zelf hadden gemaakt om op hun site te plaatsen. Hier vind je een heel foto-overzicht van de beurs.



Door alle drukte op de beurs hebben ik zelf een paar 'kleine rondjes' gedaan, vaak aan het einde van de dag, om toch een impressie te krijgen van wat er nu allemaal gaande was.
Vond het ook erg leuk om de mede standhouders uit het quiltwereldje weer te ontmoeten.

Tja, en van mijn 'ontdekkingstochten' over de beurs neem ik dan ook altijd wel weer iets mee. Je kan nooit lapjes en werkjes genoeg hebben... hoeveel er ook al in de kast thuis ligt...


De borduurtjes zijn van 'Liebervolle Kreuzstichentwurfe', en Zwolle was hun enige beurs in Nederland dit jaar. Wat een prachtige werkjes en stand lieten zij in Zwolle zien. Ik zou geen borduurtjes kopen.... maar ja, jullie hebben het al door: ik heb een zwak hart.
Ik heb 2 leuke mini's gekocht. Wie weet maak ik ze nog eens 'tussendoor'.


Al met al was het een heel indrukwekkende week. We hebben enorm genoten en heel veel leuke mensen ontmoet. Leuk dat jullie nog even kwamen 'zwaaien' langs standje nr 19. Volgend jaar zijn wij weer van de partij, dat staat al ingepland.

Na thuiskomst belande ik alleen van de lappenkraam in de lappenmand, volgens mij zoals zovelen inmiddels in Nederland. Afgelopen week daarom niet zoveel kunnen bloggen, het was nog druk van de nasleep van de beurs en verder kon ik door ziekte daarom niet veel doen.
Vandaag gaat het alweer wat beter, alhoewel de zakdoekjes nog altijd in de aanslag liggen!

Voor iedereen een heel fijne zondag!
Veel Patch-Plezier!
Marcha






15 opmerkingen:

Dineke zei

Leuk dingetjes heb je nog meegenomen uit Zwolle, Jammer dat ik je heb gemist.

AnitaS zei

Fijn dat je een goede beurs hebt gehad. Beterschap.

wilma oud zei

Oh Marcha, je hebt niet alleen lapjes en borduurtjes meegenomen van de Beurs, maar ook een virusje denk ik. Dank je wel voor alle mooie foto's en wordt maar weer gauw beter. Groetjes van Wilma

Ada zei

Leuke foto's heb je gemaakt ,zo kan ik toch nog een beetje meegenieten
Helaas had ik dit jaar geen tijd om te komen maar heb het wel gemist !
Mooie dingen heb je gekocht.
Beterschap en een fijne zondag !

Simone zei

Leuk die fotos van al die wachtende dames! Ik ben een paar keer bij je langs gelopen, maar je was steeds de hort op!

Marcha zei

Haha, dat waren de momentjes, dat we als standhouders net even konden shoppen!

Klazien zei

Ik zag je de foto maken, leuk:nu sta ik ook op de blog ;)Ik ben wel een paar keer langs gelopen, maar je had het druk, dus heb ik je niet aangesproken, volgende keer maar weer !
Beterschap !

Craftluver Marianna zei

Wij vonden het ook heel leuk om je nu in het echie te zien! En ik geniet al de hele hele week van je mooie lapjes! Want smaak heb je! Ik vond je stand ook erg leuk eruit zien! Tot volgend jaar en tussendoor hebben we FB en onze blogs!

Craftluver Marianna zei

PS. Hier wel wer met Flopke op de arm! Eind van de week wordt ze al 4, dus puppie is ze echt niet meer LOL!

Klaske zei

Vond het leuk om even met je te hebben gesproken, maar mén, wat was het er zaterdag druk, en warm!!
Maar dat mocht de pret niet drukken.Je hebt vast wat op de beurs opgelopen, toen ik de volgende ochtend van bed kwam had ik het ook te pakken, last van de keel en snotverkouden...Maar gelukkig gaat het weer over ;-))
Fijne zondag

Saskia Smit zei

Beterschap.

Phyllis zei

Heerlijk, dat je zo'n goede beurs gedraaid hebt. Ja, ik kan me voorstellen dat je zelfs als je zelf zoveel mooie dingen om je heen hebt, je toch ook wel weer eens 'valt' voor andere dingen. Hoop dat je snel weer 100% bent.

Marguerite zei

Het was voor mij de eerste keer dat ik naar deze beurs ben geweest. Vond het helemaal te gek. Je kent me niet maar ik heb een heel lief pakketjes bij je meegenomen. Zie het quiltje nu ook weer even op de foto achter jullie rug. Die kraam met al die mooie borduurpatronen kon ik ook niet overslaan. Ben er wel een half uur in geweest en heb met mijn neus gekeken, want de patroontjes die jij hebt gekocht heb ik niet gezien. Weet wel dat ik als het even kan volgend jaar weer naar de beurs ga, ga nu maar vast sparen denk ik. Kan ik nog meer meenemen.
Groetjes Marguerite

conny's quilts zei

Wat fijn dat de beurs zo'n succes was Marcha! Beterschap gewenst.

Nardy zei

Je had een mooie stand op de beurs! Jammer dat ik je gemist heb, je was even zelf rondneuzen. Misschien volgend jaar? Fijne dag en groetjes Nardy