zaterdag 27 november 2010

Zoete Verleiding

Heerlijk bezig geweest met wat restjes! Annemarie liet mij papier zien wat Maaike Bakker ook gebruikt voor haar paperpiecing projectjes. Snel en simpel om door de printer te kunnen halen. Zo gezegd, zo gedaan: ik bestellen en lekker aan het scannen en printen geweest.


Ik had nog een leuke paperpiecing patroontje liggen van een Pineapple LogCabin. Je ziet wel, had mijn best gedaan met printen. Daar moest ik dus even wat mee uitproberen. In de bak met restjes toffe oranje kleurtjes gevonden en hier het eerste probeerseltje mee gemaakt:





Ah, het is meteen duidelijk: van de probeerseltjes leer je weer. Het zijn prachtige stofjes en kleurtjes, maar het patroontje komt niet helemaal tot zijn recht. Dan nog maar een probeerseltje maken. Met wat groene restjes van mijn 'Guirlande' projectje. 

Ah! Deze komt veel beter uit, dat komt doordat ik beter heb gekeken en van het oranje proefje heb geleerd. Nu met deze stofjes/kleur-opbouw nog maar een proefje maken, nu met allemaal roze stofjes die ik voor mijn Crazy Heart heb gebruikt.

Dit is het resultaat:


Ik moet zeggen dat ik de Pineapple stenciltjes heb geprint omdat ik wat wil gaan maken met alle restjes die ik ga krijgen en die ik nog in de restjes bak heb liggen. Maar wat wil nu het geval.... ik vind de kleurtjes zo mooi dat ik een leuk 'tussendoor' quiltje ga maken. Hihi, nu moet je niet denken "alweer iets tussendoor"? Nee.... ik ga het voorbereiden en als de Twisted LogCabin af is ga ik hier mee verder. Moeten natuurlijk wel wat op ons verlanglijstje hebben staan.

Omdat ik er dus een heel quiltje mee ga maken heb ik wat voorgetekend om te kijken wat ik leuk vind om te gaan maken, dus is uiteindelijk het ontwerpje geworden:
En heb er direct een mooie naam voor gevonden, gebaseerd op de erg zoete kleurtjes die ik hiermee ga maken. Mier-en-mier-zoet!