dinsdag 20 september 2011

WIM aan de haak geslagen

Je hebt wel eens van die dagen... Honderdduizend ideeën en je schiet niets op. Afin... ik ben maar gestart met wat proef-lapjes te maken. Ook altijd handig natuurlijk. Soms moet je wel eens wat dingetjes, stofjes, techniekjes uitproberen.

Na de workshop van Sue Daley ben ik helemaal in de ban geraakt van het Engelse Paper Piecen, echt ontzettend leuk. En waarom ik het zo leuk vind: het is zo simpel en lekker snel. Natuurlijk ook omdat je die handige lijm pen erbij gebruikt, niets meer rijgen, dat is verleden tijd.

Zo heb ik een beetje zitten knutselen met de dresden plate papiertjes.


 
Het voorwerk is de stofjes snijden en netjes om je papiertje 'lijmen'. Vervolgens het hele spulletje mee naar de woonkamer verhuisd en zo onder het televisie 'luisteren' (ja af en toe even kijken als er word gelachen of iets interessants of spannends komt), en zo naai je de hele dresden plate in elkaar.

Volgende stap is dan ook om de DP te appliceren op de ondergrond. Dat was weer een ander verhaal. Omdat ik in de woonkamer nog geen daglicht lamp heb (staat bovenaan mijn verlanglijstje!!!) toch maar weer even terug verhuist naar mijn hobbykamer. Niet zo gezellig maar vooruit.

En zo kwam mijn Dresden Plate er uit te zien:



Ik las bij iemand (sorry, weet echt niet meer wie/waar) over een W.I.M, ofwel: Work In Mind. Erg leuke benaming, die had ik nog niet eerder gespot. Maar zo ook nu van toepassing dus: ik krijg er een boost aan ideeën over, ofwel: WIMMETJES!!!!! Haha, dus als je mij van de week met een andere vent spot: het zal vast WIM zijn!


FIJNE AVOND!

11 opmerkingen:

Willeke zei

Mooie Dresden Plate Marcha!
WIM ken ik ook als Wil Ik Maken.
Mijn Dresden Plates zijn een WIP!

Annemarie zei

De Dresden Plate ziet er echt prachtig uit! Mooie stofjes trouwens! En succes met WIM!!! groetjes, Annemarie

Guute zei

Sue Daley zal blij zijn dat je zo enthousiast bent. Momenteel logeert ze bij mij en ik moet zeggen dat ik ook een grote fan ben. Jouw dresden plate is een plaatje!!!

anita zei

Marcha,
Hahahaha, ik dacht die heeft haar eerste mannelijke cursist binnen, blijkt het weer een term te zijn!
Je maakt wat mee met dat quilten zeg,maar wat ziet het er mooi uit, kan ik dat ook nog gaan leren bij jou??

Lieve groetjes Anita

Tineke zei

ziet er heel mooi uit,mooie stofjes/kleuren:)
fijne dag en tot weer...

AnitaS zei

Je hebt er mooie stofjes voor gebruikt. Ja paperpiecing is wel erg verslavend he.

Liesbeth Wessels zei

Afblijven hoor, ik ben al jaren getrouwd met wim. en ja ik heb ook nog plannen in mijn hoofd maar die kan ik wim noemen.Ik noem het PIM, plannen in mijn mind. groeten van liesbeth

Shirley zei

Ik houd wel van Wim, maakt lang niet zoveel rommel als Wip, en terwijl de Ufo's me om de oren vliegen, wil ik je een compliment geven voor jouw DP, echt schattig! Ze lijkt op de rest die bij mij tegen de designwall aan zitten, oef, Wip nummer zoveel.

realmenstitch zei

Wat een leuke Dresden Plate, in lieve kleuren uitgevoerd. Mooi, en veel plezier met WIM.

jolanda zei

Oooooh mooi geworden je DP!!! Lijkt me inderdaad enorm handig zo'n lijmpen inplaats van rijgen!
groetjes, Jolanda

Ageeth Dorsman zei

Waat een schitterende Dresden Plate;
ik vind de kleurkeuze super, helemaal
ook mijn smaak.... En zo'n WIM in je
hoofd: hoe ga ik het mijn DH uitleggen
als hij vraagt waar ik zo glimlachend
aan zit te denken en dan antwoorden,
dat dat is vanwege WIM....
Groetjes van Ageeth