donderdag 27 oktober 2011

Niet voor de poes!

Je denk dat je het zonder kinderen makkelijk hebt: niet dus.... hier hebben wij één van de 2 poezenkinders Aybo die altijd heel graag dicht in de buurt van ZIJN mammie wilt zijn.... Tja, dan gebeurt het wel eens dat meneer gewoon heel je arm in beslag neemt terwijl je lekker aan het patchen bent!


Wat moet je nu met zo'n heerlijke kroelkont! Nou ja... lekker doorpatchen met een poes op je arm dus!

Inmiddels ben ik dus (weer) aan een nieuw projektje begonnen. Mijn quiltje Hoshi is bijna af en op de regiodag ben ik erg onder de indruk geraakt van een aantal antieke quiltjes die An Moonen bij zich had. Zonder er eigenlijk heel erg veel over na te denken weet ik al in welke tinten ik dit quiltje ga maken: oud-roze, rood & crème tinten. Gelukkig heb ik inmiddels al wat stofjes die aan deze kleur eisen voldoen. Ook had ik bij vorige Charm Club rondes reeds deze tinten op mijn verlanglijstje staan, zonder eigenlijk te weten waar ik ze ooit voor zou gaan gebruiken! Alle puzzelstukjes vallen dus weer eens samen, fijn als je van die momenten hebt.



Ik ben dus aan de slag gegaan met 6 puntige sterren van 1" en hexagonnetjes van 1" en ga het quiltje maken met de Engelse Paper Piece methode. Lijmpen in de aanslag en lijmen maar.






Hieronder al een klein slangetje van gelijmde papiertjes.... inmiddels ben ik lekker de sterretjes in elkaar aan het naaien.... ik kom natuurlijk nog wel veeeeeel te veel stofjes te kort (wie kan nu alle stofjes van de wereld in huis hebben ;o).... Dus.... a.s. vrijdag lekker naar de beurs in AHOY Rotterdam! Gaan er nog meer dames (en heren) op de vrijdag of andere dagen?

10 opmerkingen:

Terray zei

Wat een prachtige poezenkind en wat lieffff dat hij/zij zo bij je komt zitten.
Kan ik wel inkomen hoor, want je bent nu wel met hele leuke lapjes bezig. Wat een mooie stofjes......die zouden zowaar bij mijn DJ passen ;-)

Ik zag het berichtje hieronder ook nog, wat een mooie quiltje wordt je Hoshi toch!!

Veel plezier morgen bij de beurs.
Groetjes
Tertia

jolanda zei

Aaachhhhh.... wat lief!!! Nee ik zou hem ook niet wegsturen, dan maar wat moeizamer patchen hé?
Je kleuren vind ik geweldig! Misschien heb je al gezien op m'n blog dat ik het boek 'the Farmer's Wife' gekregen heb van mijn oudste zoon? Ik zat juist al te denken om deze in het rood/roze/wit/creme te gaan maken en nu zie ik hier die lapjes bij elkaar... schitterend!
Nou ben ik natuurlijk verre van ervaren in het quilten dus snap ik even niet wat je met die lijmpen dan gaat doen. De stof om de papiertjes lijmen dus? Is dat inplaats van eromheen rijgen?
Alvast heel veel plezier in Rotterdam!!!
groetjes, Jolanda

Debby zei

Wat een gezellig poezenbeest heb je daar. Bij ligt de hond naast mij op de bank en meestal op een stuk quilt dat ik aan het quilten ben!

Groetjes Debby

AnitaS zei

Wat schattig die poes zo gezellig bij je. Prachtige stofjes zijn het. Ik ga vrijdag ook naar Ahoy.

Annemarie zei

Wat een heerlijke poes! Mooie kleurtjes gebruik je voor de hexagonnen, ben wel heel benieuwd wat het gaat worden! Veel plezier op de handwerkbeurs morgen! Jammer dat ik niet mee kan. Groetjes, Annemarie

Michelle zei

Heel herkenbaar, onze Simba komt ook het liefste bij je liggen op momenten dat het eigenlijk niet zo goed uitkomt :)

Quibi zei

Wat een prachtige kleuren! Ook helemaal mijn ding!
En wat een schattige knuffelkont. Lekker van genieten, dus.

soyee zei

Heerlijk die poezen, hier loopt er ook zo een rond.
Prachtige kleuren, precies in mijn straatje.
Succes.

Nanske zei

Ha, Marcha!!!
Je poezenkind...herken ik helemaal!!!
Zou dit iets typisch Ragdoll zijn?
The Great Muffinsky doet dit ook allemaal!!!
En die zijn zo zalig!!!Kijkt hij me dan met z'n blue ice oogkes beminnelijk aan ;-)
Tja, een hebbeding,he...

Je werkje lijkt me ook weer zoiets!!!;-)
Hahaha...mooie roze stofjes, lijken wel uit m'n kast te komen ;-)

Veel fun met je werkje en Aybo...

Roos zei

Wat een heerlijke stofjes, en ja zo'n poezekind stuur je toch niet weg....;o)
Groetjes Roos