zondag 23 oktober 2011

Verder met Quiltje Hoshi

Hallo lieve quiltsters en blog-volgers. Ja, ik leef nog hoor! Haha. Heb alleen een beetje last gehad van een slechte najaars overgang. Gehad of heb.... gelukkig had ik vandaag weer de energie om lekker een stukje voor mijn blog te schrijven.



Gosh was is dat vervelend zeg als de dagen korter worden en de dagen kouder! Naast al mijn patchwork avonturen heb ik nog een 'gewone' baan in een kledingwinkel. Nu het overdag wat kouder wordt, wordt het in de winkel uiteraard ook kouder. Omdat je het geen sauna voor je klanten wilt laten lijken (ze lopen al snel te klagen met hun winterjassen aan en het zonnetje dat buiten schijnt, dat het erg warm in de winkel is, terwijl je zelf in je 3 over-elkaar-aangetrokken vesten nog steeds niet echt warm hebt) staan de deuren nog gewoon wagenwijd open en de kachel op 'normale' temperatuur. Maar deze koude maakt het dat als je thuis komt, je erg rozig wordt en vaak 's avonds geen knip voor de neus meer waard bent. Hmm.... daar gaan je avonden dat je nog lekker op de bank aan je projectjes kan werken. Niet dus.

Vandaag eerst samen met mijn Dear Husband ons kotje aan kant gemaakt. Wat eigenlijk de voorjaars-schoonmaak is, was vandaag dus bij ons de najaars-schoonmaak. Morgen is de maandelijkse Bee, en dit keer zal ik de gastvrouw zijn. Helaas zijn er wat dames verhinderd, hopelijk zal dat de pret niet drukken voor de dames die wel gezellig langs komen. Ik heb er hoe dan ook zin in, de koffie en cake staan klaar!
Zo tussen de bedrijven door heb ik laatst nog wel aan mijn quiltje Hoshi kunnen werken. Inmiddels is deze zover dat ik de 3 lagen heb gesandwiched. Op de regiodag van begin oktober heb ik daar het quiltje tot zover kunnen showen.


Het middenstuk/blok heb ik helemaal op de hand gedaan. Echter, de 4 hoekstukken mochten van mij wel iets meer opschieten en deze heb ik dan ook op de naaimachine gedaan. Netjes afgetekend en gespeld, dan kan er weinig mis gaan.


En voor de beeldvorming nog even het middenstuk er in gelegd. Zo ga je toch al ietsiepietsie resultaat zien he! Vind het altijd leuk om te zien naar gelang een project vordert, dat kleuren en stoffen zo mooi (of juist niet, maar dat heb ik nog nooit gehad ;o) uit gaan komen!


Binnenkort meer, het eindresultaat is al een heel eind op weg!

Bedankt voor het langskomen! Veel Patch-Plezier!