zaterdag 25 december 2010

Klosjes-Zaterdag #2

Ja ik weet het: het is 1e kerstdag! Rond de tijd dat dit berichtje gepubliceerd word zal ik de warme broodjes aan het bakken zijn. Maar ondanks dit gegevens kon ik het niet verzuimen vandaag een 'Klosjes-Zaterdag' berichtje te schrijven. Voor mij is dit een hele goede stok achter de deur en daar moeten we dan ook niet van af wijken he! Daarom is dit berichtje gisteren alvast geschreven en vandaag gepubliceerd! De gemakken van tegenwoordig: daar kun je toch niet meer zonder!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties van afgelopen week! Positieve berichtjes doet een ieder altijd goed. Met deze spirit heb ik afgelopen week dan ook heerlijk geklost, en ik had er zin in! Ik heb er wel 13 gemaakt! 



In één van de reacties van vorige week vroeg een dame welke maat de quilt gaat krijgen. Ik had bedacht, daar de klosjes 8x8cm zijn, om 10 klosjes breed te gaan en 18 rijen hoog. Dit zou inhouden dat het middenstuk 80cm bij 144cm gaat worden. Te klein voor een quilt om lekker over je heen te trekken. Daarom komt er nog aan weerszijden, boven en onder, een rand omheen van ieder 20cm breed. Dan zou je op ongeveer een quilt van 120cm x 184cm uitkomen. 
Hoe de rand er verder uit gaat komen te zien weet ik nog niet precies. De basis is in ieder geval een Moda-basisstof met print die ik ook om-en-om bij de klosjes als achtergrondstof gebruik. 

Als je met me meerekent dan heb ik nu dus al 2 hele rijen af (vorige week 7 en deze week 13).

Tot zover de update van mijn klosjes deze week. Volgende week is het nieuwjaar, maar ook dan zal ik gewoon mijn klosjes laten zien. Zo ga je natuurlijk een quilt zien groeien!

Dan heb ik nog 2 foto's van mijn schatjes die ik jullie niet kan onthouden. Uiteraard genomen in de sneeuw. Ze vonden het maar wat raar en wilde de eerste dagen liever niet in de diepe sneeuw zelf lopen.

Kroeldoos Aybo
Snoesje Shira
 Hele fijne kerst-zaterdag gewenst!

(P.s. Inschrijven voor de Charm-Club kan nog tot a.s. maandag: doe eens gek en geef je lekker op!)