dinsdag 19 juli 2011

Verder met mijn ijslollies

Hihi, nog steeds vind ik het errug zoet hoor als ik aan dit projektje werk. Tegelijkertijd word je er ook wel weer heel erg vrolijk van! Kleuren doen veel voor een mens, dat blijkt maar weer. Deze week heb de draad weer opgepakt om de sampler af te gaan maken. Binnenkort kan ik mijn winkeltje presenteren op 2 erg leuke zomerbraderieën (Burgh Haamstede en Dreischor), en wil ik graag laten zien wat tijdens de cursus geleerd wordt.

Dus, hup-hup-hup, 's avonds na het eten gelijk aan de slag. Dan is er gelukkig nog voldoende licht om te werken. En zo vordert het gestaag...


De laatste keer dat ik over dit projektje geblogd had, had ik de 4 blokken klaar. Ik had toen nog geen juiste stof gevonden voor de rest van het project, inmiddels gevonden en nu dus verder met de sashings/tussenbanen en randen.


De tussenbanen worden gequild, deze heb ik daarom wat breder gelaten. De 'omlijsting' is een wat fellere kleur. Ik vond het niet mooi om die felle kleur al tussenbaan te gebruiken, maar vond het ook niet mooi om het lichte roze als omlijsting te gebruiken, vandaar deze oplossing. Ik denk dat ik de felle roze stof ook gebruik als bies.... of toch....






Tussen de naaiwerkjes door loop ik lekker zo af en toe de achtertuin in, even naar de poesjes kijken wat ze aan het uitspoken zijn. Het is een heerlijk rustige avond, de lucht trekt open en het avondzonnetje staat al wat lager aan de hemel. Mr. Aybo geniet ook heerlijk van het rustige weer, dat is wel een rollebolletje waard!

Klik voor een grotere foto

Uiteindelijk zitten alle 4 de randjes er aan en heb ik een beginnetje gemaakt aan de driehoeken die er omheen komen (de 4 blokken staan op de punt), alleen had ik daar nu net geen fotootje meer van, het was alweer te donker in de kamer.