zaterdag 9 juni 2012

De laatste sterretjes...

... zijn gemaakt! Joepie! 130 sterretjes verder (780 zeshoekjes) en de top gaat nu echt vorm krijgen!



De laatste sterretjes heb ik nog eens even extra roze gemaakt. De kleurstelling is toch donkerder geworden dan dat ik vooraf had bedacht. Geen probleem, de quilt is namelijk geïnspireerd op een antieke quilt die ik tijdens de regiodag bij An Moonen heb gezien. Niet 1-op-1 hetzelfde, maar met die quilt in mijn achterhoofd ben ik aan de slag gegaan.


En zo ziet de top er nu uit. Heb laatst nog wat crème en beige hexagonnetjes en driehoekjes zitten 'plakken'. Heb ze nu bijna compleet, nog een paar en dan kan de top verder in elkaar.
Zie je al hoe de ster, het medaillon, er in gaat komen!?


Het medaillon laat ik volgende week zien. Dat zal voorlopig de laatste update zijn. Als mijn medaillon klaar is dan gaat dit project even op een laag pitje. Tussendoor een rijtje naaien als afwisseling op de volgende projecten. Nu deze zover is kan ik mij weer even gaan richten op wat kleinere projectjes voor o.a. de Open Dag die in Oktober al weer voor de deur staat!