woensdag 12 januari 2011

Nieuw Nieuw Nieuw

We mogen weer een nieuwe blogger verwelkomen, Marjo! Via de Charm-Club heb ik deze quiltster leren kennen en ze was zo enthousiast dat ze ook maar een blog is begonnen. Altijd erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Klik HIER om een kijkje op Marjo's blog te nemen.

Inmiddels is de 1e ronde van de Charm-Club geweest, en heb inmiddels ook van alle deelneemsters vernomen dat ze de 2e ronde ook weer mee willen doen! Erg tof van jullie dames! Zie er al naar uit. Inmiddels zijn er ook al weer nieuwe aanmeldingen binnengekomen van deelneemsters. Leuk om te zien hoe het zo gestaag drukker word. Moet zeggen dat er dan ook erg leuke lapjes zijn geruild. 

Op het moment ben ik nog niet helemaal terug in mijn 'ritme'. Van de week wil ik wel weer tijd gaan maken om wat te gaan doen. Ik ben bezig met de voorbereidingen voor de RoundRobin2011. Het plan voor het middenstuk van 20x20cm heb ik al liggen. Om hier mee verder te kunnen gaan had ik natuurlijk wel nieuwe stofjes nodig. (tja, je moet toch altijd wel één reden hebben om een quiltwinkel te kunnen bezoeken!)

Dus, ook zo gedaan. Vorige week vrijdag zijn moeders en ik op pad gegaan naar Schering & Inslag in Woudrichem.

foto: Schering & Inslag te Woudrichem

Oh wat een verwennerij! We hebben eerst onszelf tegoed gedaan aan een koffie/thee met een lekker warm appel-'ding' uit de oven. Pas daarna hebben we ons in het lapjes walhalla begeven! Het was een uur en 20 minuten rijden, dus de verwachtingen waren toch wel hoog. Op hun site had ik mooie foto's gezien van heel veel stoffen en heel veel felle kleurtjes. En niets was minder waar, we werden bedolven onder de felle kleurtjes!


Ik ben geslaagd voor o.a. mijn RR2011 stofje en nog wat leuke lapjes er bij. Vind zelf 'effen' stoffen van Michael Miller's "Krystals" altijd erg mooi. Dit is niet helemaal effen, maar heeft een beetje batik effect, zeg maar 'gewolkt'. 

Hieronder zie je mijn aanwinsten. Ik ga niet zeggen wat mijn RR2011 stofje gaat worden, maar zo heb je een ideetje.


Ook nog een leuke link naar gratis quiltpatronen van Michael Miller, vind je hier.

Bedankt voor het langskomen, en tot snel!

Marcha