zondag 8 mei 2011

Moederdag • Mum's Day

Heerlijk voldaan na een dagje visite, zit ik nu lekker op mijn bankje bij te komen van Moederdag. Wat een prachtig weer was het, dat hebben de moeders zeker wel verdiend! Eerst naar schoonmama, daarna naar mijn moeder. Kadootjes uitwisselen hoort daar natuurlijk wel bij. Het gaat er niet om wat je geeft, het is gewoon het gevoel dat je aan ze denkt. Net voor we weg gingen moest ik het kadootje voor mijn mama nog even opleuken. Hoe kan dit anders dan met een zelfgemaakte knutsel. Voila, schud het even uit de mouw: "Schat, geef me nog een kwartiertje" en daar is het hartje van fleece. Zo ziet het kadootje er toch een stuk aantrekkelijker uit?


Er zit een wit ophang lintje aan genaaid zodat ze 'm mooi op kan hangen. Vond het zo leuk dat ik ze denk ik ook wel voor mijzelf nog wat ga maken (kerst?). En misschien nog wel eens een paar om kado te doen. Weer een doel gevonden om mijn pot met lintjes te laten slinken!

De afgelopen dagen is de achtertuin ook weer flink wat bloemen rijker geworden. Water en zon doen wonderen. Hier een kleine impressie.


En natuurlijk niet te vergeten de poes Shira die alles weer eens in de gaten moet houden, kleine dondersteen. Ze heeft een nieuw favoriet plekje in de tuin gevonden: onder het vogel-voeder-huisje. De laatste dagen krijgen we veel bezoek van musjes en duifjes. Ondanks dat wij zelf buiten zitten op niet meer dan 2 meter afstand en dat er poezen rondlopen, wagen de vogeltjes het er iedere keer op. Shira vind het spelletje geweldig, maar ik probeer een fatale aanval toch iedere keer te voorkomen!