vrijdag 13 april 2012

Sterretjes & Hexjes

Van de week hebben mijn moedertje en ik weer lekker een middagje samen gepatcht (spreek uit: gepetsjt). Haha, ik moet altijd zo lachen om die woorden die je zo eigen maakt, maar als je ze dan opschrijft merk je pas dat het eigenlijk geen normaal Nederlands is. Zo schreef ik van de week bij een blog het woord 'afbeeldinkjes'... tja, is dit nu goed Nederlands of niet? Ach, we weten wat ik bedoel.

Afin, we waren weer lekker samen bezig. Afgelopen dagen weer lekker wat sterretjes kunnen maken. Het middenstuk voor mijn quiltje was nog een beetje een blank gat, maar dat heb ik gelukkig van de week na wat kleurwerk ingevuld.

De vaart gaat er gelukkig bij mij weer in beetje inzitten. Drukke tijd laat ik nu weer een beetje achter mij en heb gelukkig weer wat dagen om te naaien (tja, het is maar waar je gelukkig van wordt)!

Ik heb wel een rare eigenschap hoor, tenminste, dat denk ik dan. Als ik dan weer zo'n serie sterretjes af heb heb ik er toch altijd een paar die ik 'het mooist' vind. Alhoewel, vaak zijn ze allemaal wel mijn smaak, maar toch springen er dan een paar uit. Door de stofjes of kleurencombinaties. Van dit setje had ik er zo weer 2:

 
Moeders was lekker aan d'r hexagonnetjes van 1/2" bezig, pffff... ik ben de tel even kwijt hoor, maar ze heeft er al zoveel! Binnenkort zal ik weer eens een leuke 'update' foto maken. Alle hexjes heeft ze netjes opgespeld, het zijn er in ieder geval al over de 100 die ze klaar heeft!

 Ook hier weer een paar 'favorietjes' (ook al zijn de andere nét zo mooi!)





Genieten he, al die leuke kleine hexjes en sterretjes!
Ik vind deze methode van patchen ook echt wel één van mijn favorieten en moet oppassen dat ik er niet te veel in blijf hangen! Misschien binnenkort nog eens een leuke tas....

Bedankt voor het langskomen, fijn weekend!