maandag 28 januari 2013

Verslag Quiltvertelshow Jeannet

Zaterdag 26 Januari 2013, onder een groeiende laag sneeuw in het Zeeuwse Dreischor...



Wat een voorrecht was het om Quilting Jeannet met haar Quiltvertelshow in de winkel te mogen ontvangen, afgelopen zaterdag. Een superdag is het zeker geworden. In de tot knusse 'zaal' omgetoverde workshopruimte vond het hele gebeuren plaats...


Jeannet begon bij het begin...: haar eerste quiltje. Je ziet al meteen de kenmerkende 'Jeannet-stijl' die toen ook al in de kiem aanwezig was, maar welke nu, naar al haar jaren quiltervaring, tot haar eigen stijl is ontwikkeld.


Prachtige quiltjes, van groot tot klein kwamen langs...


 ... gelukkig mochten we ze zelf ook van dichtbij bewonderen.



Wát een enorme hoeveelheid quilts heb je gemaakt Jeannet!
Petje af. En overal heb je wel een verhaal of een anekdote bij. Je bent een 'rijk' mens met zoveel moois!


En dan ook nog al je miniquiltjes, wát een snoepjes zijn dit!


 Ik ben helemaal weg van dit quitje, naar een ontwerp van Kathleen Tracy, uit één van haar boeken. De randstof is om op te eten!


En dan je Juul, een ontwerp van Véronique Requena. Ook de achterkant is een plaatje met al die mooie stofjes! Zo krijg je de neiging om je quilt zo af en toe toch ook eens andersom neer te leggen en te bewonderen!





Bewondering alom, hihi, en die fotokaartjes werden dan ook rijkelijk volgeschoten!




Aan het eind van de vertelshow kregen de dames nog een goodiebag mee naar huis, altijd leuk om nog eens even na te genieten van de dag. Hierin zat o.a. het patroontje welke ik speciaal voor deze gelegenheid heb ontworpen. Een lief klein quiltje, met de toepasselijke naam 'Jeannet'.

Vanaf vandaag is deze gratis te downloaden via de webshop/gratis patroontjes


Jeannet, hartelijk dank dat je deze dag zo je beste hebt gedaan om ons allen te inspireren.
Ik kreeg gisteren van één van de dames nog een hartverwarmend mailtje die ik gewoon even met jullie moet delen:


Hallo Marcha,



Bedankt voor het organiseren van deze namiddag met 'Quilting Jeannet', we hebben genoten, vonden het spijtig dat het al gedaan was.  Was een namiddag met een gouden randje er rond, toch voor ons. 



Groetjes,

Marte, België


Bedankt voor het langskomen en voor het meegenieten.
Fijne dag, veel patchplezier, en wellicht.... veel succes met het maken van Quiltje Jeannet!

19 opmerkingen:

Johanna Faber zei

Mascha wat had ik daar graag bij willen zijn, wat hebben jullie een heerlijke dag gehad en zit te smullen van al het mooie werk wat ik voorbij zie komen
Fijne maandag groetjes joke

Annelies zei

Leuk te horen dat het zo'n succes was.

quilting Jeannet zei

Wauw marcha....ik ben er stil van, erg leuk verslag, zelf kom je niet aan foto,s maken toe, het was een geweldige dag en ik heb er heel erg van genoten, en niet in de laatste plaats door jullie goede verzorging en het heerlijke soepje van je moeder! Wat een verrassing, want ik was natuurlijk niet alleen mijn jas, maar ook mijn brood vergeten......

Carin zei

Wat fijn dat jullie zo'n mooie middag hebben gehad.

Phyllis zei

Ziet er heel gezellig uit! Wat een stapel quilts, jeetje, moet ik nog wel even doorsjesen, zeg, wil ik dat ooit halen.

baukje zei

Ik las het al bij jeannet. het is echt een groot succes geweest. jammer dat ik zo ver weg woon!

conny's quilts zei

Wat fijn dat het zo'n succes was Marcha en wat lief dat je een eigen ontwerpje hebt gemaakt ter ere vanm dit bezoek.
Weet je wat gek is, ik heb een praktisch zelfde charn dush blokje ontworpen van 3" voor een mini quiltje waar ik al druk mee bezig ben (volgens mij is dat ook 7,5 cm) Gewoon bizar twee mensen tegelijkertijd met hetzelfde idee (ik zet het vandaag op mijn blok, moet je maar zien hoe ze op elkaar lijken...)

Klaske zei

Klinkt als een gezellige dag! Leuk patronntje heb je ontworpen Marcha!

Quiltblog Janine zei

Erg leuk je verslag te lezen. Wat een plezier straalt er af, wat gezellig zo met elkaar.

Annemarie zei

Zo te lezen was het een bijzondere dag met de quilts van Jeannet! En wat een stapel quilts zeg, ongelooflijk dat één iemand dat allemaal gemaakt heeft. Heel leuk dat je een speciaal patroon hebt ontworpen voor deze dag, dat is echt jouw grote talent! Groetjes, Annemarie

janneke zei

wat ziet dat er erg gezellig uit
en wat een mooie quilts heeft jeanet
en een leuk klein quiltje voor deze speciale dag
helemaal top!!!

gr janneke

Cybele's patch zei

Fijn dat je zoveel foto's hebt gemaakt. Ik zit hier heerlijk mee te genieten.
Dank je wel voor het patroontje. Perfect voor mijn Civil War restjes.

Jane in Wales zei

Fijn dat je ons laat meegenieten. En wat een stapel quilts - geweldig!

Miny zei

Wat een moois heb je gezien, leuk dat je ons wat mee laat genieten.

Groeten Miny

Trudy zei

Wat heerlijk om zo in het (voor jullie) verre Drenthe tóch mee te kunnen genieten van zo'n gezellige middag! Dank voor het gezellige verhaaltje en de leuke foto's!
En dan ga ik nù naar mijn quiltkamer om stofjes te zoeken voor.....de Temacula, haha!
groetjes, Trudy

Wietskes Quilts zei

Wat een mooi verslag van een heerlijke middag. Ongelooflijk toch hoe iemand het voor elkaar krijgt om zoveel moois te maken.
Alleen het kijken ernaar is al zo.n feest.
Groetjes
Wietske

Nardy zei

Wat een heerlijke dag leek het mij! Jammer dat het voor mij te ver weg was. Zoveel mooie quilts, geweldig! Het patroontje ga ik downloaden, erg leuk, dank je wel! Groetjes Nardy
Ps. sta je ook op de handwerkbeurs, misschien zien we elkaar dan!

Inge zei

Leuk verslag hoor. Zelfs als je er niet bij bent, kan je op deze manier meegenieten. Jeannet maakt prachtige quilts! Wat leuk dat je een quiltje met haar naam ontworpen heb. Ik heb het patroon opgeslagen en op een dag ga ik het maken. Heel hartelijk bedankt!

Judith zei

Wat een hoeveelheid aan quilts, dan heb iknog heel wat te maken! Het ziet er gezellig uit en wat lief dat je een quiltje hebt gemaakt voor Jeannet! Een hele eer. Geniet van je weekend. En dank je wel voor dit leuke verslag.