dinsdag 1 januari 2013

1e Dag van het nieuwe jaar



De eerste dag van het nieuwe jaar, vandaag: 1 Januari 2013.
Ik las net het blog van Quilting Jeannet en zij verwoorde het zo mooi: een nieuw maagdelijk jaar ligt voor ons. En zo is het ook. Wat gaat dit jaar ons brengen, spannend... als snel zullen we weer opgaan in het jaar dat gebeurtenissen zich gaan afwisselen en de agenda zich langzaam vult met gebeurtenissen.

Net als afgelopen jaar, een jaar als een 'achtbaan', waarin het 'pad' zich langzaam uitstippelde.
Had je in Januari 2012 verteld hoe mijn leven er nu uit zou zien, had ik het niet geloofd.
Maar het is een heel goed jaar voor mij geworden. Heel hard gewerkt, met een droom voor ogen. Er zijn mij handvaten gereikt en heb deze met beide handen aangepakt. Heb het 'leven' zoveel mogelijk positief benaderd, en er zijn mij ook positieve dingen gegevens.
Ik geloof al een poosje in het gezegde 'wie goed doet, goed ontmoet',  maar denk dat dit een mooi motto gaat worden voor het aankomende jaar...

Vind het wel erg leuk om mijn hoogte- (en een aantal diepte-) punten van 2012 in vogelvlucht op te sommen...

Januari

• Heerlijke skivakantie gehad met manlief in Zell am See
• Start van de Schouwse Blokken Club, Zeeuwse quilt naar eigen ontwerp

Februari

• 1e Open Dag van de Quilt Ster was een succes
Maart
• Moeder/zussen weekend in Parijs, waarbij we altijd met buikpijn van het lachen terugkeren naar huis
• 1e bezoek aan de Vakbeurs in Keulen, samen met mams
Mei
• Ans Schipper ontmoet tijdens de expositie in Veldhoven waar een leuke samenwerking uit is gekomen voor de Quiltvaartocht voor maart 2013.
• Wat minder leuk, het overlijden van Oma van manlief.
Augustus
• Te horen gekregen dat mijn fulltime baan 'op de tocht' stond
• Niet bij de pakken neer blijven zitten, gezocht naar een pandje om mijn webshop uit te kunnen bereiden naar een winkel.
Zuslief kwam met het aanbod om bij haar winkelt in te trekken als Shop in Shop
September
• Het Quiltwalhalla 'St. Marie Aux Mines' bezocht. Samen met manlief naar Frankrijk met de tent. Erg lieve camping-buren ontmoet!
Oktober
• 2e Open Dag gehad, erg van genoten
• Opening winkel in Dreischor
November
• 1e officiële Quiltbeurs bezocht als standhouder, erg van genoten
December

• Onverwachts en veel te snel afscheid moeten nemen van een lieve Quiltvriendin
• Sfeerdagen georganiseerd, samen met zus Vera van Kadoshoppie. Ondanks het slechte (sneeuw) weer toch heel erg geslaagde dagen geworden.
• Zeer gezellige kerst-ochtend gehad met de Schouwse Blokken dames.

En door het jaar heen aan erg leuke quiltprojecten gewerkt, veel gemaakt, vooral de kleine projectjes uiteraard afgemaakt. Een goed voornemen voor dit jaar om wat grotere projecten af te maken!

Maar,... nog op de valreep van het oude jaar mijn Sampler Quilt top af kunnen maken...
Die laat ik jullie van de week zien!


•     •     •     •     •

In de WebWinkel staan vanaf vandaag (de hele maand Januari) veel stofjes in de SALE!
Een goed begin is het halve werk: prachtige quiltstofjes voor € 10,- p.mtr (normaal € 17,- p.mtr).
En daarbij nog eens elke 5e meter gratis!
Minimale afname is 50cm.

Kom langs en neem een kijkje, KLIK HIER